Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Skönhet

Och, jag är riktigt ärlig och tror jag inte är ensam.

• sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 16:41:03 följande:
    Wierd. Jag kan ärligt inte förstå dig
    Jag inser detta, men som du förstår så är jag tillfreds med hur jag ser ut. Jag är långtifrån en skönhet, men anses har charm och se hyfsat bra ut. Visst har jag komplex, men de komplexen vårdar jag ömt och behåller dom gärna, för tar man bort dom, så hittar man säkert något nytt att få komplex av, så jag behåller mina hemtama komplex.Flört

Sedan har jag alltid tyckt att gamla människor är vackra, har träffat så många vackra åldringar. Jag var väldigt mycket med mormor när jag var yngre och hon hade äldre väninnor så jag träffade väldigt många äldre personer som barn.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 17:16:02 följande:
    Jag förstår att det är extrema motviljor till sånt här som dras till såna här trådar.
    De flesta är nog positiva till ex restylane. Det är ju trots att massor som gör det. Och jag
    tror att de flesta inte blir GLAD när man ser en rynka i ansiktet.
    Har aldrig i mitt liv läst eller hört om nåt liknande förrän nu på FL where else

haha
    Extrema motviljor, jag tycker det är nog mest tragiskt. Visst man kanske inte hjulade av glädje när man såg den första rynkan, eller det första gråa hårstrået heller, för mig var det nog ett mer konstateranda, jaha. Sedan gillar jag inte mina gråa hårstrån, mitt råttfärgade hår blir ännu mer råttfärgat, men så tänkte jag, brunett har jag alltid tyckt varit snyggt. Så då testar jag det och jag trivs med att vara brunett. Men jag tror inte min hårfärg gör mig yngre, utan det ger mig lite mer liv. Jag är mest förvånad att jag inte är brunett av naturen, då mina båda föräldrar är brunetter.
  • sextiotalist
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:26:17 följande:
    Det är väl bra att DU trivs med hur DU ser ut .... det är väl huvudsaken?

Så om TS väljer att fylla ut en rynka för att hon INTE trivs så är det inget fel i det heller...för huvudsaken är att man trivs...se..inte så svårt? 
    Helt rätt, men Ts ansåg att rynkor var fult och kunde inte alls förstå att man inte hade behov av att fylla ut rynkor. Hon verkade lite oförstående att man inte ville genomgå skönhetsoperationer när man blev äldre, några i tråden trodde vi var avundsjuka, saknade pengar eller var bittra (i sig vanliga argument)
  • sextiotalist
    katze skrev 2012-01-27 17:28:23 följande:
    nej lyfta pa ögonbrynet blir ju ibland sa knepigt när man straffat och sprutat och grejat...
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:46:14 följande:
    Jag håller med. Hur människor värderas utåt är en kombination av utseende, krosspråk, utbildningsnivå, ekonomisk nivå, värderingar och inställning. Alltså en KOMBINATION!! Blir förvånad över hur enkelspårigt folk resonerar. Som att en hel del människor här inne har missat komplexiteten i dessa sammanhang. 
    Men utseendet i många sammanhang innebär inte att man skall vara en extremt vacker person med slät hy, utan att man bär sig själv med stolthet.
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 18:20:50 följande:
    Jag antar att ni som är motståndare till icke-kirurgiska ingrepp för att se yngre ut med argumentet att det är onaturligt, även är motståndare till att färga håret, då även det är högst onaturligt?!
    Jag färgar håret, det är fånigt, jag är helt med på det hela. Men å andra sidan så är det inget som jag måste göra, utan jag kan vara ofärgad länge, sedan får jag ett ryck. Men det är som med hårklippning, det är ett sätt att göra lite kul av sig, men inte att föryngra sig.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 18:35:46 följande:
    Mina skönhestingrepp är inget jag diskuterar med mina barn som förövrigt är små.
    Jag kanske måste förklara för minsta dottern på 2 år att nu har mamma tagit restylane, titta här nu så du lär dig

haha fan va fjantigt

Och vem förutom ni som är så emot allt vill INTE ha den perfekta kroppen.
    Ni gör ju allt för att förneka & försöka älska era kroppar fast att ni inte gör det innerst inne
    Tro det eller ej, men jag är nöjd med min kropp, jag är omkring 50, visst åldern börjar ta ut sin rätt, men inget som jag är ledsen eller orolig för. Jag är fortfarande smal (36:a) har fast byst (70 C och kan vara utan BH), har lite rynkor, men de är karaktärsrynkor, vill inte ha bort dom.
    Håret har börjat få gråa stänk, men just håret tillhör det som jag gillar att ändra färg på. Mina gråa hårstrån gör mitt musfärgade hår rätt trist.

Du sätter "inte-plastik-operationer" = " inte bryur sig om sitt utseende". Det stämmer inte alls. Men de som resonerar som mig är inte intresserade av att negligera att vi blir äldre, vi är nöjda med vår ålder. Men likväl kan vi klä oss raffigt, pimpa håret, och göra oss snygga, även om vi är nöjda med det vi har
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:11:29 följande:
    Nej det gör jag inte alls. Men ni blir glada när ni får en rynka & kallar det & övervikten karaktär.
    Jamen varsegod jag tänker inte hänga på er iaf

Jag har opererat tuttarna bara för att jag inte hade några. alltså inga alls om du kan tänka dig.
    Sen det här med restylane är ju bara positivt. Fan vad glad jag är att jag upptäckt det

tjohoo
    OK, jag har ingen övervikt till att börja med (drar stlr 36, trivs bättre med min kropp nu än jag var i storlek size 0 ), nej, jag hjulade inte när jag fick rynkor, men accepterade det utan att ha några bekymmer med.
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:17:40 följande:
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
    Nej, för att jag gör det inte för att jag skall känna mig yngre, utan för att det började med att det skulle vara kul att vara brunett (jag har aldrig gillat min hårfärg, ville ha pappas hårfärg) och testade och trivdes med att vara brunett. Sedan tog det bort silvret, men det var bara en bonus.

Jag hävdar att naturen gjorde ett misstag, eftersom jag inte blev mörk som hela släkten nästan är, utom mormor som var rödhårig.
Svar på tråden Skönhet