Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Skönhet

Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:17:40 följande:
    Så om du har grått hår och färgar det så anser inte du att det är att föryngra sig? Det var en märklig tanke... 
    Och jag har sedan jag var i tonåren velat byta hårfärg, men på den tiden så var det bara sådant man gjorde hos frisören.
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:25:30 följande:
    men är inte det ganska fåfängt att byta sin egen hårfärg?
    Visst är det, lite fåfängt absolut, men det gör mig inte yngre (dessutom verkar mitt hår gilla detta, för det är i bättre form) och jag gör det inte för att göra mig yngre, utan för att jag tycker det är rätt kul (och trivs som brunett)
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:25:35 följande:
    Okej roligt för dig att du bara accepterar dina rynkor.
    Det gör jag till viss del oxå. Men dom runt munnen gjorde mig så gammal helt plötsligt.

Bara för att man gjort detta ska man tänka på hur det påverkar världen. Suck.
    Jag gör det jag vill för att må bra - fuck the rest.

Jag står för det jag gör oxå för mina barn men dom är för små nu för att fatta ens nåt av det.
    Men säg att du gör det för att må bra, men du verkar tro att man inte kan må bra med rynkor, sedan tycker jag personligen att det är snyggt med naturliga rynkor
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 19:29:03 följande:
    Ok men varför är det bättre att bara vara rent generellt fåfäng än att vara åldersrelaterat fåfäng?
    För jag tycker man skall acceptera sin ålder, fåfänga är inte en åldersgrej, alla är vi lite fåfänga till mans, men med olika saker.
    Det jag vänder mig emot det är att man (i samhället generellt) att det är fult att åldras. Jag anser att det är min skyldighet att åldras med stolthet, sträcka på mig och vara jäkligt stolt med min ålder, de tecken som visar att jag ändå har levt i ungefär 50 år. Men att jag fortfarande kan hänga med på dansgolvet, ta hand om en tonåring, klä mig snyggt och inte behöva göra mig 10-15 år yngre.
  • sextiotalist
    Missermajser skrev 2012-01-27 19:46:15 följande:
    Hur ska jag då kunna se när denna vackra kvinna är bekymrad?

Nej kanske inte men hon kan bli fulare vilket jag sett på flera med botox. Kvinnor ska ha en bekymmersrynkor ihop med det där friska kvinnliga hon har kvar naturligt. Det är så trevligt att se när rynkan slätas ut eller förändras av ett skratt. Det där stela ansiktet som jag sett hos vissa får mig att tänka på Margaret Thatcher eller liknade. Men smaken är ju delad och jag tillhör dem som inte ens gillar kvinnor som måste ha mycket smink.
    Åh, vad fint skrivet. Uppenbarligen av en man som älskar kvinnor
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:51:56 följande:
    Jag klarar snart inte läsa mer.

Hur sjutton är ni funtade. Ni måste vara de sista typ 10 på denna planet.
    My God

"vi älskar våra rynkor, det gör att ansiktet får karaktär, för att inte tala om mina hängtuttar & 40 bristningar på min hängiga mage. I looove them, då syns det att jag gett liv till mina barn"

*skrattar ihjäl mig*  dream on
    OK, det är det som är tragiskt, att du inte kan inse att alla är inte rädda för att åldras. Jag skäms inte för mina rynkor och ja, jag tycker gamla personer är vackra
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:01:10 följande:
    Fast jag är inte en gammal person. Känner mig inte så iaf.
    Jag vet inte vad jag kan säga som gör att ni förstår?
    Nej, du är inte gammal, när jag var i din ålder hade jag smått, hade inte en tanke på rynkor, det enda som bekymrade mig var hur jag skulle gå upp i vikt, då jag var mager som en sticka., ohälsosamt smal, size 0 var inte klädsamt på mig.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 20:07:56 följande:
    Jag har oxå småbarn. Tre st faktiskt.
    Har ändå tid att se att jag förändrats o inte till det bättre.
    men nu efter lite restylane känner jag mig som ny.
    Är så himla himla glad
    Men jag anser att jag är snyggare nu än när jag var 37, faktiskt, jag har gått upp i vikt (ja, jag är glad att jag har gått upp i vikt), fått mer kvinnliga former (tänk jag fick snygga bröst utan operation), mår bättre, ser friskare ut, trots mina rynkor (kring ögonen och lite kring munnen) är jag stolt över min kropp och känner mig fräschare än jag gjorde när jag var som tunnast
  • sextiotalist
    Anonym (Men snälla) skrev 2012-01-27 20:17:51 följande:
    Jag menar bara att det måste finnas en prioriteringsordning när det gäller ämnen att förfasa sig över. Ibland när man läser på kvinnoforum så handlar det ofta om just diskussioner kring skönhetsingrepp som många tycket är såååå hemskt och amning eller inte amning av sina barn.. men jag anser att på det stora hela är det bara skitfrågor. Jag förstår verkligen inte att så mångga kvinnor (och ett fåtal män) orkar sitta och förfasa sig över detta medan samhället har betydligt mer akuta frågor att tackla..
    De stora frågorna avhandlas inte här, det finns det andra grupper som man kan göra det i.
  • sextiotalist
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 20:22:09 följande:
    Tycker som sagt inte att det är en strunt sak med tanke på hur många tonårsflickor som mår dåligt av att inte vara perfekta. Ätstörningar, dålig självkänsla, självskadebeteenden, ångest osv är inget jag önskar min dotter. Jag har personliga erfarenheter som gör att jag kanske brinner för detta lite extra.
    Men som du säger, det finns många viktiga frågor man bör diskutera, men den här tråden handlar ju 8delvis) om skönhetsingrepp...
    Håller fullständigt med om detta. När kvinnor blir livrädda för rynkor, anser att man skall ha en 20-årings figur efter 45 och är livrädda att möta sin egen ålder.

När folk här skriver att man har lättare att få arbete när man är vacker.

Det finns unga kvinnor som läser här.
Svar på tråden Skönhet