Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Skönhet

Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 08:28:25 följande:
    Men gud alltså jag försöker förklara HELA TIDEN men ni ignorerar.

Det finns ett stort spektrum av opererade & tillfixade.
    Jag är inte bimbo som tror jag är 21 & jag är heller inte jag skiter i hur jag ser ut.
    Jag är nånstans i mitten.
    Låååångt ifrån Kissie-idealet.

My god ni skulle aldrig tro att jag gjort nåt om ni såg mig.
    Men det var inte det jag reagerade på, utan att du trodde att det var ett normalt ingrepp och att du har i flera inlägg visat en arrogans mot oss som inte ansåg att rynkor var fult och tom vackert. Det är mer din inställning som är "bimbo" inte att du ser ut som en bimbo.
    Nej, vi skulle troligen inte se det, troligen skulle vi inte ens lagt märke till dom innan dina ingrepp heller.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 08:45:34 följande:
    Ni säger att rynkor är vackert & någon blev tillomed glad åt en rynka. BULLSHIT säger jag
    Tja, jag håller inte med dig helt enkelt. Jag tycker du har en ganska trist inställning och är arrogant. Ja, jag tycker att rynkor kan vara väldigt vackert. Jag har inga problem med mina egna rynkor.
    Hellre skrattrynkor och rynkor på en person som visar att h*n har levt, än ett slätt intetsägande ansikte.
  • sextiotalist
    Merwinna skrev 2012-01-31 09:41:34 följande:
    Jag tycker att det beror på vilket liv man levt, och som rynkorna och hela hudens tjocklek och färg signalerar. Ett typiskt "rökansikte" med fullt av rynkor runt munnen och tunn, grågul, pergamentliknande hud är inte vackert! Men ett ansikte med frisk, sund ansiktsfärg och rynkor som skvallrar om segling, kisande mot solen, skratt och vildmarksliv är något annat.

Dock upphör väl tyvärr den sexuella attraktiviteten även hos "seglarrynkmänniskorna". Det finns en gräns där man börjar se gammal och icke-sexuellt attraktiv ut ändå. Men den gränsen går 15 år senare för en selarrynkmänniska än för en rökrynkmänniska!
    Ha, även pensionärer (rynkiga sådana) har ett sexliv. Det är faktiskt så att det sprids Clamydia på vissa äldreboende. Så nog sjutton kan en 80-årig skrynklig man eller kvinna vara sexuellt attraktiv.

Detta med rökning är nog indivduellt, jag röker själv och är inte rynkigare än min syster som är yngre än vad jag är. Du skulle inte kunna se på mitt ansikte om jag röker eller inte (har inte ens dessa sk rökarrynkor runt munnen heller), ja, jag är ungefär 50
  • sextiotalist
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 09:56:12 följande:
    Jag SA INTE att vi skulle gå tillbaka till den tiden,,Utedass o vedspis är ju inte så kul.. MEN dessa kvinnoidieal..var INTE alls på den tiden... I synnerhet NÄR man hade blivit mamma. Då fick man risa till sig bäst man ville.. DEt var inga män som inte pippade sin fru för hon såg ut som F-N..Jag menar ATT KVINNAN som var mor behövde inte se ut som en fotomodell 3 månder efter förlossningen.. Hon var BRA ÄNDÅ..DEt var barnet som man focuserade på..MEN SKÖTTE HON INTE BARNET BRA ELLER HADE STÖKIGT HEM.. jA DÅ VAR HON ILLA UTE...  Men sin egen kropp det slapp hon tänka på...

Sedan om MAN väljer bort barn..DEt är ju upp till var och en...DÅ kan man ju slippa bristningar och hängbröst.. 

PÅ den tiden ville nästan ALLA ha barn..Träffa en man flytta hemifrån.... Men helt klart fanns det kvinnor som var så fula att INGEN ville ha dem,De har alltid funnis ..Man kom som det hette på den tiden ,glasberget det var fasanfullt.. O deras  HÖGSTA ÖNSKAN VAR ATT FÅ EN MAN o bli en famlij.. 

En tjej tjänade inte så mycket på den tiden att hon hade råd att flytta hemifrån själv..det var mycket barnpassaning springflickor med usel lön..600-700 i månaden.. Nu pratar jag OM DE SOM INTE VAR duktiga i skolan..För det var bara de som var duktiga som fortsatte.. I  min klass  var det bara 7 st som fortastte efter nian... Vi andra 21 var 28 i klassen jobba... 
    Så träffa en kille flytta hemifrån förlova sig.....Bli familj ., FÅ BARN.det var stort.. Slippa det trånga flickrummet , som många delade med andra syskon..eller hade inget rum alls,,
    Givietvis så är  det svårt o fatta detta idag..att så var det för 35-40 år sedan..
    Men än en gång så är jag från landet..
    Fast jag är glad som lämnat den tiden. Och vi verkar komma från helt olika verkligheter, eftersom den bilden inte stämmer överrens med det jag är uppvuxen med. Då även min mormor och henns syskon utbildade sig innan de skaffade familj och inte skaffade barn före 25.
    I min klass var det endast 1/5 som inte valde att fortsätta efter 9:an, resten fortsatte på gymnasiet (de andra fortsatte senare) och då var det bara 1/5 av föräldrarna som hade en gymnasieexamen. Men jag vet att det så annorlunda ut på landet, då jag under min högskoletid träffade folk som kom från landsbygden.
    De flesta av mina gamla klasskamrater bodde själv innan de flyttade ihop med någon, det var två som fick barn före 20, de flesta fick efter 25, två (snygga kvinnor) är fortfarande barnlösa.
    Jag har snygga, tjusiga kvinnor väninnor i din ålder som aktivt valt att inte skaffa barn, två av dom kommer från mindre städer.
    Det var väldigt OT, men även om jag anser att använda kirurgi och annat för att förhindra det naturliga åldrandet är totalfel, så delar jag inte din bild om hur det var för 35-40 år sedan. Men det kan bero på att jag är uppvuxen i Stockholm.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 09:57:48 följande:
    Äh kom igen. Det är nya tider nu. Häng med eller gräv ner dig
    De flesta om hänger med springer inte till kirurgen eller går å botoxpartyn, utan det är fortfarande en förhållandevis liten krets som jagar evig ungdom.

När man tittar på TV (de mer seriösa programmen) så ser man många kvinnliga programledare och reportrar som har sina rynkor och inte är rädda för att åldras, tack och lov.
  • sextiotalist
    Anonym (55 år) skrev 2012-01-31 10:17:41 följande:
    Ja det är säkert skillnad på landet o STOR STAN..
    ,,Nu är jag från ett litet bondesamhälle i norra skåne.. Många av mina klasskompisars föräldrar var bönner,,så även mina.. Fattiga om man nu ska säga så... det var till och med den som inte hade telefon..bil hade långt ifrån alla.. Nästan ingen kvinna hade körkort...bil o körkort DET var männens värld..Skulle man till stan som låg en mil bort,,ja då var det buss .. O STAN  det var något STORT...
    Vi var 4 flickor som fick barn inom en månad..det var liksom en barnepedemi.. Vi var 2 var 19 och 2 var 18,,
    Nja, skall jag vara riktigt ärlig, så är nog inte din bil representativ för hela Sverige. Nu hittar jag ingen statistik, men det hände en del iom ´LGR 69, sedan så var ändå genomsnittsåldern för en förstagångsföderska 1970 23 år, så din by var nog avvikande.
    Förresten, min svåger är också född på en bondgård i Skåne, hans syster är i din ålder och jag vet att (för vi har pratat om sådant) de flesta i hennes klass fortsatte på gymnasiet. Hon själv fick barn vid 35, han var väl också 35 har jag för mig (när jag räknar bakåt)     
  • sextiotalist
    Khaleesi skrev 2012-01-31 11:14:04 följande:
    Du är less på att alla inte håller med dig. Men visst, fortsätt du med din skönhetshobby - men se det för att det är just det det är. Att bli så irriterad på alla som inte tycker som du är ju lika givande som att sucka och stöna över att alla inte älskar fotboll!
    Det är ändå skönt att läsa den här tråden, då det verkar som de flesta inte är rädda för att åldras och inte försöker ta bort de rynkor som naturligt kommer med åldern.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:27:58 följande:
    Less på att alla motståndare samlas här o pratar som om jag vore typ ensam i världen att ha gjort ett ingrepp
    Du tillhör minoriteten, även om en del gör det, så har garanterat en majoritet inte gjort det. Men jag tror faktiskt ingen reagerar på att du gör ett ingrepp, utan det är din inställning kring detta. Att ålderandet är fult som måste döljas.

Dessutom tror jag (är nog inte ensam om det) är det fler som upplever det skrämmande att det finns kvinnor som är livrädda att åldras.

Men man kan inte dölja sin ålder, man kan nog ganska snabbt se om en kvinna (eller man) har den åldern som ansiktet försöker påskina genom att se på händerna och halsen.      
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:36:23 följande:
    Jag är verkligen inte överdrivet utseendefixerad
    Nja, det har nog svårt att inte hålla med om, det du har skrivit i tråden ger faktist ett intryck av en utseendefixerad kvinna.
  • sextiotalist
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-31 11:49:38 följande:
    Men ni känner inte mig så ni vet inte.
    Det här är jag:

Jag har gjort hårförlänging 1 gång (never again) Nu har jag brunt hår, pageklippt, väger 63 kilo, 169 cm lång. korta naglar, solar ej solarium. Brun utan sol ibland
    Opererat bröst bara för att jag inte hade några alls, gjort en restylane behandling runt munnen.
    Åker alltid till dagis o skola på morronen utan smink, utan att fixa håret, oftast med pyjamasen under täckbyxor, mössa nerdragen.
    Åker även o handlar i mysbyxor om det behövs.
    Klädd normalt i vanliga jeans o tröjor, skjortor, blusar. typ HM

Var fan är jag onormal?
    OK, men släpp detta med restylane och rynkor, du får använda det hur mycket som helst, men troligen är du precis lika vacker utan detta.
Svar på tråden Skönhet