• kissecat

    Ta bort tatuering

    Jag funderar seriöst på att ta bort två tatueringar (eller iaf en till att börja med..)
    Gillar dom inte alls och jag har inga bra minnen av dom heller.
    Är det någon som har gjort det? Är det vansinnigt dyrt och tar det lång tid? Fick ni ärr?
    Mina är bara i svart så då blir det väl lättare att få bort? 

  • Svar på tråden Ta bort tatuering
  • Stella Jaded
    kissecat skrev 2012-01-28 13:02:52 följande:
    Ahh såg en annan tråd i samma ämne nu.
    Länka. Är också nyfiken.
  • tessum

    Har inget svar men jag har också en tatuering jag vill ta bort så jag är också lite nyfiken på vilka svar du får.

    Min tatuering är sned, sitter fel, och texten ser ut som att en 10-åring skrivit den.

  • Stella Jaded

    Vet annars att den här informationen kan man få från tatueringssalonger men visst vore det intressant om någon kunde berätta hur pass bra det blir efteråt.
    Är också lite intresserad på prisskillnader och vilken metod som är bäst. Det framgår inte riktigt när man googlar tycker jag. 

  • Längtan1986

    ett tips om du tycker det är dyrt och (vad jag har hört) smärtsamt att ta bort en tatuering,
    Tatuera över den istället med ett nytt motiv. =) det kan din tatuerare hjälpa dig att designa fram.

    Jag har själv en hel del tatueringar och har vänner som har tatuerat över sina gamla dom ångrar eller inte är nöjda med.  

  • kissecat
    Längtan1986 skrev 2012-01-28 13:46:12 följande:
    ett tips om du tycker det är dyrt och (vad jag har hört) smärtsamt att ta bort en tatuering,
    Tatuera över den istället med ett nytt motiv. =) det kan din tatuerare hjälpa dig att designa fram.

    Jag har själv en hel del tatueringar och har vänner som har tatuerat över sina gamla dom ångrar eller inte är nöjda med.  
    Jag vill inte ha nya tatueringar på de ställena. Den ena har jag redan tatuerat över en gång och det blev lika dåligt det. Så jag vill bara ha bort dom helt.
  • tessum

    Min faster tog bort en tatuering (i färg) och det blev både dyrt och smärtsamt. Sen fick de inte bort den helt så hon valde att tatuera över.

  • Lyckligatessan

    Min bror hade en tatuering i ansiktet (en dödskalle lika stor som en 5 krona ungefär).
    Han valde att ta bort den och det skulle kosta 1500 kr/behandling. Hans krävde ungefär 12 behandlingar!
    Så det blir en hel del pengar ( 18.000 kr)
    Han fick inga ärr och nu syns den knappt alls (bara om man står väldigt nära)
    Tror han har 1 eller 2 behandlingar kvar!

    Han sa att det gjorde väldigt ont dom första behandlingarna men sen va det lättare!

    Och jag tror det var den gröna färgen som inte går att ta bort alls.

  • Essence

    Jag påbörjade behandlingen för att ta bort en stor blå keltisk spindel på vänster överarm. Det kostade 1500 per tillfälle, och efter 4 behandlingar var det tydligt att den inte skulle försvinna, så jag tatuerade över den med blommorna jag har på min avatarbild.

    Det gör helt galet ont, men man kan köpa emblakräm på apoteket och stryka på någon timme innan.

    Svart går lättast bort, blått och turkos har jag hört är svårast. Gamla tatueringar går lättare bort än nya. Lycka till.

Svar på tråden Ta bort tatuering