Stella Jaded
Att de har några år på nacken är självklart en fördel för dig och om de har bleknat är det ännu bättre. Man behandlar ungefär en "handflata" i storlek åt gången om den är helt täckt i färg. Eftersom kroppen ska rensa ur färgpartiklarna som man slår sönder med lasern. Behandlar man för stor yta åt gången blir behandlingen bara jobbig, läkningen tar längre tid och man kan bli sjuk. Ska man bara bleka för att göra en cover-up behövs ca 1-3 behandlingar men ska tatueringen bort helt kan det bli 8 behandlingar lika gärna som om att det kan bli 12 lr fler. Oftast får man bäst resultat andra gången man behandlar och då är det även lättare att avgöra på ett ungefär hur många behandlingar som krävs.
Pris skiftar också mycket mellan olika studios/kliniker, jag tar tex 1000kr de första 5 behandlingarna sen går jag ner till 700kr/behandling.
Ta din tredje tatuering som ett exempel: säg att 9 behandlingar räcker sen är den borta, den är inte så jättestor så man kan behandla hela på en gång. 5x1000 + 4x700 = 7800kr, men detta är svårt att förutspå innan man ens sett tatueringen kan bli mindre kan bli mer.
Fråga om personen har gått någon utbildning, jag har mitt diplom uppe och vill man kan man fråga vart personen fått sin utbildning och dubbelkolla om man känner sig osäker. Be gärna om att få se resultat från behandlingar andra har gjort där.