mrln skrev 2012-02-07 18:54:40 följande:
Av att ha sett bilderna så ser de ut att vara bra gjorda och inte för hårt körda. Du ser inte ut att ha några "sprängningar"r i tatueringana. Tror att du kommer kunna få bort dem helt men kan inte lova något då röd och brun färg kan va lite lurig..
Jag skulle bara behandla en fågel åt gången till en början då det är så pass mycket färg och pigment. När de ljusnat efter ett par behandlingar skulle man kunna behandla båda, men hänger även lite på dig också då laser kan kännas en del.
Det låter mycket bra. Jag vill verkligen att den ska försvinna helt om jag tar bort den. Om de inte skulle försvinna helt, vad skulle då synas? Skulle det synas tydligt att en tatuering varit där eller måste man titta nära för att se eventuella skyggor?
Jag ska tillbaka till min tatueringstudio och fixa skuggor som jag inte är nöjd med & hoppas på att detta kan göra att jag känner mig bekväm med tatueringarna. Nu är de så att några svarta skuggningar känns helt fel placerade & jag ska höra om man kan få de att smälta in med ryggfärgen på svalan - tänkte föreslå att ljusa upp skuggorna. Då antar jag att de använder färgen vit - och jag har hört att den är jättesvår att få bort med laser. Om det bara är på ytterst små partier 2 mm tjock och 1 cm bred, tror du det kommer att påverka laserborttagningsresultatet om jag bestämmer mig för att "gömma skuggorna med ytterst lite vit färg"? Jag vet som sagt inte om det äns fungerar att tatuera bort dessa skuggor...
Det lutar mot att jag kommer att få de borttagna om tatueringsstudion inte kan göra ett mirakel eller att jag med tiden lär mig uppskatta dom. Men tanke på hur dåligt jag mår av dem nu, så tror jag tyvärr inte detta kommer bli fallet. Jag har en sådan ångest & gråter ofta pga av dom & nu är det snart ett halvår sedan jag gjorde dom... Hade hur som helst tänkt att fixa detaljer som jag inte är nöjd med, låta tatueringara vara under sommaren & om jag känner samma ångest för tatueringen i höst så tänker nog få dom borttagna
Du säger att det är lättare att ta bort tatueringar som har suttit ett tag? Påverkar det slutresultat på borttagningen om jag tar bort den 1 år efter den är gjord eller om jag skulle ta bort den om 10 år? Eller tar det bara fler behandlingar att få bort den när de är "mer färska"?
Hur mycket tror du att det skulle kosta att få bort mina tatueringar? Du berättar att du rekommenderar att ta en fågel i taget & sedan ta den andra när den första blivit behandlat ett tag? Blir det då alltså 1000 / 700 kr per fågel / per gång? eller blir det 1000 / 700 kr för båda fåglarna / per gång? Det är ju trots allt ett sett tatueringar, de hör ju ihop.
Hur många behandlingar tror du på ett ungefär att det skulle ta för mina att försvinna? Jag vet att der beror på individen & hur huden reagerar. Jag har väldigt känslig hy för kyla och så vidare, iaf i ansiktet. Inte på magen ifs. Har dock svårt för att bli solbränd, har väldigt ljus hy & väldigt bra läkhud.
Tack så mycket på förhand & för dina svar!