Inlägg från: Stella Jaded |Visa alla inlägg
  • Stella Jaded

Ta bort tatuering

kissecat skrev 2012-01-28 13:02:52 följande:
    Ahh såg en annan tråd i samma ämne nu.
    Länka. Är också nyfiken.
  • Stella Jaded

Vet annars att den här informationen kan man få från tatueringssalonger men visst vore det intressant om någon kunde berätta hur pass bra det blir efteråt.
    Är också lite intresserad på prisskillnader och vilken metod som är bäst. Det framgår inte riktigt när man googlar tycker jag. 

• Stella Jaded
    mrln skrev 2012-02-05 00:36:22 följande:
    Hej! jag arbetar med att ta bort tatueringar så kanske kan hjälpa till med lite frågor.  

Du ska inte få några ärr av laser om personen som utför behandlingen har utbildning. Däremot om din tatuerare har kört hårt på dig kan de ärren synas när tatueringen är borta. Detta bör personen som utför behandlingen kunna se innan.  Hur många behandlingar som behövs beror på ålder på din tatuering, färgerna, hur bra tatueraren har varit och självklart hur duktigt du är på att följa skötselråden du får. 

Finns lite mer info på mitt företags hemsida (tattoonation.se/las.html) men bäst är att du bokar in tid för mer information hos någon nära dig som utför laserbehandlingar så får du veta vad dina möjligheter är och vad kostnaden blir för just dig.

Hoppas detta hjälpte :) 

Toppen. Jag är också sugen på att ta bort två eller tre tatueringar.
    Bara rent uppskattningsvis, vad tror du om detta vad gäller antal behandlingar och pris, och möjligheten att få bort dem helt? Jag vet att du inte kan svara egentligen men bara som en fingervisning. Och hur vet man att den som tar bort har utbildning? Finns det något sätt att kolla upp det innan?

De är gjorda 2001, alla tre i svart förutom i en där det är lite ljuslila. Den största är ca 5 cm bred och kanske runt 20 cm lång. 
    En annan är typ 10 cm lång och 5 cm bred. Båda är "snirkliga" med väldigt lite som är heltäckt alltså.
    Den tredje är det mer heltäckta ytor i men den är å andra sidan mindre, kanske 4 cm lång, 3 cm bred. 

• Stella Jaded
    mrln skrev 2012-02-05 19:08:23 följande:
    Stella Jaded

Att de har några år på nacken är självklart en fördel för dig och om de har bleknat är det ännu bättre. Man behandlar ungefär en "handflata" i storlek åt gången om den är helt täckt i färg. Eftersom kroppen ska rensa ur färgpartiklarna som man slår sönder med lasern. Behandlar man för stor yta åt gången blir behandlingen bara jobbig, läkningen tar längre tid och man kan bli sjuk. Ska man bara bleka för att göra en cover-up behövs ca 1-3 behandlingar men ska tatueringen bort helt kan det bli 8 behandlingar lika gärna som om att det kan bli 12 lr fler. Oftast får man bäst resultat andra gången man behandlar och då är det även lättare att avgöra på ett ungefär hur många behandlingar som krävs. 
    Pris skiftar också mycket mellan olika studios/kliniker, jag tar tex 1000kr de första 5 behandlingarna sen går jag ner till 700kr/behandling. 

Ta din tredje tatuering som ett exempel: säg att 9 behandlingar räcker sen är den borta, den är inte så jättestor så man kan behandla hela på en gång. 5x1000 + 4x700 = 7800kr, men detta är svårt att förutspå innan man ens sett tatueringen kan bli mindre kan bli mer. 

Fråga om personen har gått någon utbildning, jag har mitt diplom uppe och vill man kan man fråga vart personen fått sin utbildning och dubbelkolla om man känner sig osäker. Be gärna om att få se resultat från behandlingar andra har gjort där.  
    Toppen, tack för svar! 
    Det blir till att spara lite pengar helt enkelt. Men det får det vara värt.  
Svar på tråden Ta bort tatuering