• Anonym

åt just en hel ananas. klåda i annsiktet??

Jag har fått allergiskt reaktion och det kliar i halsen och svullen runt munnen med nare likande sår runt hela munnen ? kan jag chilla eller ska ja ringa läkare?

TackHjärta

• Svar på tråden åt just en hel ananas. klåda i annsiktet??
  • Anonym

Ta en allergitablett och lägg dig

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-29 00:02:06 följande:
    Ta en allergitablett och lägg dig
    måste ja ligga ner ? å har inga allergi tabletter?
  • Anonym

Hur kan man leva utan att ha allergitabl hemma? Om halsen svullnar upp och du inte hinner till sjukan och inte får tag på nån för du kan inte andas vad gör du då? Lägg dig bara och låt bli att klia ja man lägger sig för att det snabbare ska ur kroppen samtidigt hinner man sova superbra när kroppen reagerat som din gjort

• Anonym

gick till min granne frågade efter en allergi tablett (hon hade ingen) . lade på lite läpp syl och nu är de då kliande kvar men ser smal ut runt halsen osv så ja skippar nog sjukan.

1177 dem är ganska bra men blir så svag av dem. dem är överkänsliga .
    klämde fingret i bilen en gång .. ja skulle skynda mig till akuten då detta inte va bra..
    jag fick ett plåster på fingret och lite saft

• Anonym

Vill inte spä på oron egentligen, men bara så att du vet så kan ananas i större mängder vara laxerande också...

• Anonym

ringde dem nu för att vara på säkra sidan . hon sa att de lät konstigt då ja ätit ananas massa gånger förut då ja älskar de, men hon tänkte att ja skulle vänta å se lite leda runt i min lägenhet efter allergitabletter. sedan skrattade hon åt mig å sa vem i hela friden sitter klockan 24:00 på natten å äter ananas .

jag gjorde en liten bild så vi alla kan se skillnaden på min mun idag från en annan dag.  den övre bilden är idag så klart..

• Anonym

Jag sväller också upp om jag äter färsk ananas. Kliar som 17 gör det. Sen händer inget mer. MEN det betyder inte att det måste vara lika för dig.

• Anonym

hahahaha vem faan äter en hel ananas??

• Anonym

Jag sväller också upp om jag äter färsk ananas. Kliar som 17 gör det. Sen händer inget mer. MEN det betyder inte att det måste vara lika för dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-29 01:12:36 följande:
    hahahaha vem faan äter en hel ananas??
    ¨haaha de gör jag Skrattande
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-29 00:41:21 följande:
    Vill inte spä på oron egentligen, men bara så att du vet så kan ananas i större mängder vara laxerande också...
    va fan allt ja äter ska vara laxerande . först läkerol sedan ananas vad kommer här näst . Tungan ute
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-29 01:25:08 följande:
    Ananas innehåller ett ämne som fräter, eller snarare löser upp, vävnad. Det är med andra ord inte konstigt att du har ont och att det kliar.
    Tror inte att det är någon fara, men håll lite koll för säkerhets skull. Kanske testa att dricka lite vatten för att skölja undan?

Sen, största frågan; varför i hela helvete åt du upp en hel ananas?!
    Drack vatten och åt en choklad bit . de känns inte bättre.

ananas är min favorit frukt och äter minst en i veckan .
    äter också ett grant äpple i veckan .
    de är gott å ja har precis slutat med godis och mackor på kvällar och vardagar så nu mumsar ja ananas istället. Solig
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-29 01:36:07 följande:
    Du ska nog dra ner på ananasätandet. Som sagt, det är frätande i stora mängder och att utsätta munhålan för det varje kväll är inte det smartaste man kan göra.

Hur känns det i halsen? Är du svullen eller gör det bara ont?
    aa typiskt äntligen när man hittar hyfsat nyttig frukt så kan man inte äta de så ofta som man vill.

det känns som ret hosta utan hostan att de kliar i halsen och svullen runt munnen bara . sedan är halsen smal och jag kan svälja bra och drack mycket vatten å det går bra . men ja vettte tusan va detta är längre
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-29 01:49:26 följande:
    Nä, svårt det där... Antingen får man hål i tänderna eller så får man hål i kinderna (liten överdrift)! Lite pest eller kolera på det.

Ja, det låter ju lite som ananasöverdos, om man säger så. Men jag skulle nog ringa 1177 om jag var du, bara för att kolla. Man kan aldrig vara nog försiktig när det gäller allergiska reaktioner som påverkar strupen.
    jag överlevde natten :D wehoo
Svar på tråden åt just en hel ananas. klåda i annsiktet??