Inlägg från: Majsan242 |Visa alla inlägg
  • Majsan242

Taskigt klä pojke i rosa kläder?

Hej!

Jag är inte så mkt för det här med flick och pojkkläder utan tycker jag nåt är gulligt så tycker jag det kan passa på båda könen. Meeeen... är det taskigt av mig att klä min pojke i typiska flickkläder? typ rosa med enhörningar etc? menar inte klänningar även om det också kan diskuteras.

Lägg märke till att det gäller från nyfödd till ca 1 år, alltså innan dagis och så. men även det är ju en intressant fråga - ändras det när barnet börjar på dagis eller i skolan? tänk om han _vill_ ha en rosa klänning, ska jag hindra honom eller låta honom ta konsekvenserna?

(barnet har inte kommit än men jag handlar lite kläder redan då han anländer i april)

tacksam för genomtänkta svar med motivering!

• Svar på tråden Taskigt klä pojke i rosa kläder?
  • Majsan242

Hmm.. kanske skulle postat i barnkläder kom jag på... ?

• Majsan242

Tack för alla härliga svar. Tycker accept kan förklara sig lite mer dock, vill ju förstå varför det är så fel enligt dig och varför du inte skulle göra det.

Men jag kommer inte låta mig styras av flick- eller pojkavdelningarna i affären! 

• Majsan242
    accept skrev 2012-01-30 12:19:35 följande:
    Förlåt att jag har annat att göra än att hänga här.
    Ja, jag ska förklara: Jag är så totalt emot allt detta med pojkar i prinsesskläder och att "det är klart dom kan ha rosa som bebisar", NEJ det tycker inte jag. Hade min son själv sagt att han ville ha rosa, så fine, självklart hade han fått det, men så länge jag får bestämma har min dotter rosa och prinsessiga kläder, och skulle jag någon Alla ultrafeminister och genustyper framkallar lite lätt illamående hos mig.
    Tack för svaret, ber om ursäkt om det tolkades som om jag ville ha svar direkt eller vad det nu är som får dig att skriva så i första raden, har själv annat o göra än att hänga här så det är hellungt att det kan ta ett tag innan man hinner svara. Jag var mest bara nyfiken på vad det handlade om och vill på inget sätt "hoppa på" dig eller nåt. tycker det är mkt trevligare om alla är trevliga och utgår från att andra också försöker vara det så långt som möjligt för det ÄR svårt att kommunicera i enbart skrift när man inte får med tonfall, kroppsspråk, mimik etc. Jag uppskattar att du tog dig tid att svara.
Svar på tråden Taskigt klä pojke i rosa kläder?