• Aleathiel

Ta hål i öronen igen?

Jag tog hål i öronen för ca ett år sedan, men de (särskilt ett av dem) tog lång tid på sig att läka och när jag tillslut trodde att hålen hade läkt (då hade det gått fyra månader) bytte jag örhängen några gånger men när jag skulle byta tillbaka till mina vanliga en gång fick jag inte in dem, det gjorde jätteont och började blöda lite. Sen dess har jag inte haft örhängen... men jag skulle gärna vilja försöka igen

Vad händer om man tar hål igen? Det syns ju fortfarande vart hålen har varit och på ena örsnibben (den med det mer svårläkta hålet) känner man en förhårdnad där hålet varit...

• Svar på tråden Ta hål i öronen igen?
  • MimmiLina

Jag har tagit nya hål i mina gamla. Där är oxå en förhårdnad i den ena örsnibben.

Dock hade jag inte haft hål i öronen på typ 10 år när jag tog nya hål igen.

Vet inte om det funkar på samma sätt om du nu tog hål för bara ett år sedan... Det är kanske för känsligt där ännu.

• Yaran

MimmiLina

Hur mycket har du betalat för det?

• MimmiLina

Yaran - Du menar vad det kostar att ta hål i öronen?

Minns inte riktigt, det var några år sedan nu, men typ 150- 200 spänn har jag för mig? Jag gjorde det på Smycka.

• Aleathiel

MimmiLina - har dina hål läkt bra nu? Får jag fråga varför du inte har haft hål på 10 år? Och varför du bestämde dig för att ta nya?

• MimmiLina

Jag tog hål i öronen första gången när jag bara var en liten jäntunge. Misskötte hålen, dom blev infekterade och allt möjligt. Så dom fick växa igen i väntan på min mognad.

Hålen läkte jättebra, men det blev en sån där broskklump i ena örnsibben. Den syns inte, så det spelar mig ingen roll.

Jag såg en massa snygga örhängen i tidningar och så, och då kunde jag inte låta bli att ta hål igen. Tycker örhängen är en jättesnygg accesoar.

• Trossens mamma

jag har nog gjort om vissa hål....eller snarare ett så tog jag om igen. de läkte bättre än första gången. allt som allt ha jag nog haft...12 hål i öronen. varar bara 3 blev borttagna. de va de som satt högst upp i örat. å ett längre ned...

sen tog jag bort 3 efter jag fått Lova....fast jag haft dem i 10 år. blev knöligt å sova på dem å så....hmmm tyckte jag aldrig innan

• Aleathiel

Är det någon fler som har erfarenhet av att ta om hål? Vill gärna veta om man bör vänta något visst tag innan man tar om hål...

• noname

man bör inte vänta...det är bara att ta hål...vf gör du inte det sj??
    lite xylocain salva å en nål sen e d kirrat!...har nog aldrig gått till ngn för att ta hål öron eller näsa..näsan gick jag iväg första ggn men de andra 3 ggr har jag gjort det sj...(hann ångra mig ngr ggr,hahaha)

• MimmiLina

Att ta hål själv rekommenderar jag inte till TS...väldigt stora infektionsrisker, renlighet är mkt viktigt. Om det blir infekterat kan hålan bli jättestora, inte så smart...

Och man ska inte ha vilka örhängen som helst under läktiden, det ska vara "säkra" örhängen, nickelfria.

Svar på tråden Ta hål i öronen igen?