Inlägg från: MimmiLina |Visa alla inlägg
  • MimmiLina

Ta hål i öronen igen?

Jag har tagit nya hål i mina gamla. Där är oxå en förhårdnad i den ena örsnibben.

Dock hade jag inte haft hål i öronen på typ 10 år när jag tog nya hål igen.

Vet inte om det funkar på samma sätt om du nu tog hål för bara ett år sedan... Det är kanske för känsligt där ännu.

• MimmiLina

Yaran - Du menar vad det kostar att ta hål i öronen?

Minns inte riktigt, det var några år sedan nu, men typ 150- 200 spänn har jag för mig? Jag gjorde det på Smycka.

• MimmiLina

Jag tog hål i öronen första gången när jag bara var en liten jäntunge. Misskötte hålen, dom blev infekterade och allt möjligt. Så dom fick växa igen i väntan på min mognad.

Hålen läkte jättebra, men det blev en sån där broskklump i ena örnsibben. Den syns inte, så det spelar mig ingen roll.

Jag såg en massa snygga örhängen i tidningar och så, och då kunde jag inte låta bli att ta hål igen. Tycker örhängen är en jättesnygg accesoar.

• MimmiLina

Att ta hål själv rekommenderar jag inte till TS...väldigt stora infektionsrisker, renlighet är mkt viktigt. Om det blir infekterat kan hålan bli jättestora, inte så smart...

Och man ska inte ha vilka örhängen som helst under läktiden, det ska vara "säkra" örhängen, nickelfria.

• MimmiLina

noname - Ja, alla gör ju som dom själv vill. Men om man vill känna sig riktigt trygg (som jag upplever att ts vill) så bör man ta hål hos proffessionella människor.

• MimmiLina

Gå till någon smyckebutik och ta hål. Nån känd kedja. Dom kan ju inte gärna göra "fel", de måste ju framstå som seriösa om dom vill få några kunder. Då kan du välja snygga läk-örhängen också.

• MimmiLina

Alltså, behöver man verkligen tvätta hålen med sprit och grejer...?

När jag hade läkörhängen så tvättade jag bara med tvål och vatten i samband med duschning. Snurrade på örhänget och tvättade runt och under liksom.

• MimmiLina

Har du inte slagit till med håltagning än?

Svar på tråden Ta hål i öronen igen?