Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

vad hade ni i er BB väska?

Egna trosor! Guld värt!

Egna bindor! - sjukhuset handahåller bara dom här jättebindorna som är höga som höghus, inte alltid så bekvämt och alla blöder inte heller jättemycket. Jag köpte apotekets egna tunna nattbindor, jättesköna och passade precis blodmängden.

Mjuka kläder, skippa alla tankar på åtsittande linnen och byxor, man när öm och stel och behöver bekväma kläder att mysa omkring i.

Tofflor     - golvet på bb är både kalla och hårda.

Jag använde bbs egna kläder för bebisen, man har annat att göra än att ta hem en massa smutstvätt. Jag hade bara kläder att ta hem bebisen i.

Något att göra! Oavsett om bebis sover eller vill ammas hela tiden så behöver man något att göra. Ta med tidnignar, böcker, mp3-spelare, kortlek.. what ever.

Nessecär med hygienprodukter - skippa deos och parfymer!  Vanlig neutral duschtvål och shampo räcker. Det är många på bb som kan vara alllergiska och bebis vill nog lukta på mamma och inte senaste parfymen. Det kan man vänta med tills man kommer hem.

Hudlotion - jag var oerhört torr och fnasig efter förlossningen och smörjde mig flera ggr om dagen. Jätteskönt!    

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden vad hade ni i er BB väska?