• Anonym

Öroninflammation- tips sökes....

När jag var hos läkaren i onsdags så såg han inte trumhinnan för det var mycket gegga framför trumhinnan men han tyckte det lät och såg ut! som en öroninflammation och skrev ut pencillin och örondroppar. Gjort och tagit detta nu i 4 dagar och har fortfarande lock för hö öra och ont i örat. Har sovit av och till hela dagen och är jättetrött och små yr.
    Vad kan ni ge mig för tips som kan hjälpa mig bli pigg och frisk.

• Svar på tråden Öroninflammation- tips sökes....
  • Anonym

Locket för örat kan vara kvar långt efteråt fast man avslutat pencillinkuren. Ät hela kuren och ta alvedon för smärtan och om du har feber.

• Anonym

Tänk också på att ha fetvadd i örat (gärna också ett bra tag efter besvären har gått bort) när du tvättar håret så du inte får vatten i örat.

• solis ortus

Invänta resultatet av HELA penicillinkuren

• Fyrbarnsmorsa

Mandeloja kan man ha på lite fetvadd i örat så känns det bättre,det har jag alltid haft/har när jag har öroninflammation.Man kan även spruta nässpray i örat för att öppna upp gångarna och det lättar på trycket.

• Anonym (Öronbarn)
    Anonym skrev 2012-01-29 17:56:01 följande:
    När jag var hos läkaren i onsdags så såg han inte trumhinnan för det var mycket gegga framför trumhinnan men han tyckte det lät och såg ut! som en öroninflammation och skrev ut pencillin och örondroppar. Gjort och tagit detta nu i 4 dagar och har fortfarande lock för hö öra och ont i örat. Har sovit av och till hela dagen och är jättetrött och små yr.
    Vad kan ni ge mig för tips som kan hjälpa mig bli pigg och frisk.
    Har haft över 16 öroninflammationer som liten. Nu opad. Sen har 2 av mina syskon också haft mega problem med op som följd. Men mamma delade vitlöksklyfta & satte i örat över natten. Vilket faktiskt har hjälp på alla oss 3 öronbarn.
  • solis ortus
    Fyrbarnsmorsa skrev 2012-01-29 18:11:42 följande:
     Mandeloja kan man ha på lite fetvadd i örat så känns det bättre,det har jag alltid haft/har när jag har öroninflammation.Man kan även spruta nässpray i örat för att öppna upp gångarna och det lättar på trycket.
    Källhänvisning på det
  • majja80

Jag har  haft många öroninflammationer som liten, och det som hjälpt bäst är att ligga m örat framför en uv-lampa. Känner sig som en liten gris:)
    Finns att köpa på typ elgiganten, mediamarkt o dyl. Jättebra om man känner att det är på g med öroninfl. oxå. Den är eg till för behandling av muskler som är risiga, så går att ha till mkt. 

• Anonym

Oj vad många tips jag har fått här, kul!
    Panodil tar jag redan, har vadd i öronen mest hela dagen för örondropparna som jag ska droppa 3 ggr per dag rinner som sören (obehagligt som bara den)
    Hoppas allt försvinner tills imorgon så jag orka med att jobba.

• tinis

Jag har precis blivit frisk från en öronin o det har gått 4 veckor sedan det började. Har fått två stora antibiotikakurer men får tillbaka locket ibland.
    Man blir supetrött av det!!!
    Men ligga högt med huvet hjälpte lite för mig, drick mycket vatten o VILA!

Krya på dig Skrattande

• Anonym

Men jag behöver väl inte söka läkaren eftersom det inte har blivit bättre?
    Kan örondropparna göra att det slår ännu mer lock på örat?

Svar på tråden Öroninflammation- tips sökes....