• Anonym

Öroninflammation- tips sökes....

När jag var hos läkaren i onsdags så såg han inte trumhinnan för det var mycket gegga framför trumhinnan men han tyckte det lät och såg ut! som en öroninflammation och skrev ut pencillin och örondroppar. Gjort och tagit detta nu i 4 dagar och har fortfarande lock för hö öra och ont i örat. Har sovit av och till hela dagen och är jättetrött och små yr.
    Vad kan ni ge mig för tips som kan hjälpa mig bli pigg och frisk.

• Svar på tråden Öroninflammation- tips sökes....
  • Anonym

Locket för örat kan vara kvar långt efteråt fast man avslutat pencillinkuren. Ät hela kuren och ta alvedon för smärtan och om du har feber.

• Anonym

Tänk också på att ha fetvadd i örat (gärna också ett bra tag efter besvären har gått bort) när du tvättar håret så du inte får vatten i örat.

• Anonym

Oj vad många tips jag har fått här, kul!
    Panodil tar jag redan, har vadd i öronen mest hela dagen för örondropparna som jag ska droppa 3 ggr per dag rinner som sören (obehagligt som bara den)
    Hoppas allt försvinner tills imorgon så jag orka med att jobba.

• Anonym

Men jag behöver väl inte söka läkaren eftersom det inte har blivit bättre?
    Kan örondropparna göra att det slår ännu mer lock på örat?

• Anonym

Många som har fått tipset med att ha nässpray i örat har själv ett öronbarn.

• Anonym
    Faile skrev 2012-01-29 19:18:20 följande:
    Och nässpray funkar ja. I örat vet jag inte, men ta nässprayen i näsan som vanligt hjälper absolut.
    googla på "nässpray i örat" (med citattecken kring) så får du upp många som fått det tipset av läkare.
  • Anonym

Är det vanligt att när man har öroninflammation att viruset sätter sig på balansen samtidigt. Är sjukt trött, yr och illamående men det kan ju vara pencillinet ifs kom jag på nu. (utöver lock och ont i örat)

• Anonym

Ät hela kuren. Man kan ha lock för öronen lång efter också då man kan ha vätska innanför trumhinnan vilket är en del av läkningsprocessen men det kan ta lite tid innan det försvinner. Av dropparna kan man också få lock eftersom man droppar vätska i örat samt av att trummhinnan är svullen när man har öroninflammation.  Man kan bli yr av öroninflammation det är vanligt. Ge det tid blir det inte bättre alls så får du gå tillbaka till läkaren när kuren är slut. Ta alvedon eller panodil, ligg högt med huvudet och använd nässpray.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-29 19:24:22 följande:
    Är det vanligt att när man har öroninflammation att viruset sätter sig på balansen samtidigt. Är sjukt trött, yr och illamående men det kan ju vara pencillinet ifs kom jag på nu. (utöver lock och ont i örat)
    Är det virus som orsakar öroninflammation och inte bakterier hjälper inte pencillinet då läker det ut av sig själv. Man brukar ofta bli yr när man har öroninflammation och man brukar ha ont och lock för örat. Blir det inte bättre när du närmar dig slutet av kuren så får du gå tillbaka till läkaren. Men det kan ta tid innan det blir helt bra. Min son hade nyss en i tre veckor trots stark antibiotika det var orsakat av både virus och bakterier.
Svar på tråden Öroninflammation- tips sökes....