• ViBlirTre2012

BF Oktober 2012 (Första barnet)

Efter många års väntan, längtan, tårar och förtvivlan har jag idag (äntligen) fått ett plus.

Det är min och min mans första barn och vi ser verkligen fram emot allt vad den här resan innebär, vi är redo.

Någon mer som i dagarna fått + och ska ha sitt första barn i Oktober?

• Svar på tråden BF Oktober 2012 (Första barnet)
  • nalg

Vad få det är i den här tråden nu. Och jag är inte inne varje dag så man hänger inte med alls :)

• CT0310

Åh vill ha bebisen här nu men h*n får väl växa på därinne & kika ut när det är dags :)

Blir lite avis på alla som kör sina barnvagnar ute på stan :p, men med oktoberbebis så betyder det extra mys hemma :)

To wish you were someone else is to waste the person you are
  • erika88

Så skönt att det var bra till slut eliv! Måste vara fruktansvärt när det händer, jag är orolig varje gång man ska lyssna på hjärtat.. På RUL hade den första BM problem med att se magsäcken så hon fick hämta en till BM, dom minuterna det tog innan den andra BM såg den var fruktansvärda! Så sitta i några timmar med den oron måste vara hemsk! Ct0310: visst längtar man tills man spricker?? Ena stunden känns det som om tiden springer iväg, sen andra stunden så sniglar tiden fram :P höstmys med en bebis, känns nästan för bra för att vara sant ;D

• CT0310
    erika88 skrev 2012-07-26 21:18:16 följande:
    Så skönt att det var bra till slut eliv! Måste vara fruktansvärt när det händer, jag är orolig varje gång man ska lyssna på hjärtat.. På RUL hade den första BM problem med att se magsäcken så hon fick hämta en till BM, dom minuterna det tog innan den andra BM såg den var fruktansvärda! Så sitta i några timmar med den oron måste vara hemsk! Ct0310: visst längtar man tills man spricker?? Ena stunden känns det som om tiden springer iväg, sen andra stunden så sniglar tiden fram :P höstmys med en bebis, känns nästan för bra för att vara sant ;D

Ja det du säger om tiden är precis så ! Det flyger fram fast ändå inte. Har 12v kvar och det känns som en evighet men ändå har tiden flygit fram :) :p

mys mys mys :) längtar jättemycket
  • Coffie

Eliv: vad skönt att allt såg bra ut!! Jag fick ont i magen av att läsa det du skrev.

• Längtarefterliten
    Eliv skrev 2012-07-26 18:18:48 följande:
    Längtarefterliten - Usch jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig med, men du får gå på extra kontroller och ultraljud med va?

Ekot - Ja tankarna skenar ju vare sig man vill det eller inte. På vägen till Växjö satt jag mest och tänkte att vi kanske faktiskt inte får behålla lilla bebisen, att vi bara fick henne till låns ett tag...
    ja nu går vi på TUL var tredje vecka, och kontroller på diabetesmottagningen... men blev ju sjukskriven för att jag hade för höga värden, vilket inte är bra:/
  • CT0310

drömde inatt om zombies FörvånadObestämd och att varje vecka man klarade sig undan var "zombievecka" :S
    att nån läkare skulle göra en kvinna frisk så jag fick lägga mig under operationsbordet och hålla kvinnans armar :S
    graviditetsdrömmarna är verkligen kaos =S !!!

Har de flesta här byggt vagnarna och sängarna m.m redan ?
    Vi vill gärna göra det nu men vill inte att det ska stå för länge och damma, & vagnen ska ju stå ett tag så att alla kemikalier o skit som finns i tyget avdunstar innan bebisen ligger i Glad.
    Vi väntar till slutet av augusti eller början av september, så blir det 2 månader det får stå ungefär :)
    Så när det närmar sig oktober månad så ska jag tvätta rent alla kläder och textilier Skrattande
    blir mycket att tvätta men kommer att längta ännu mera till förlossningen, till att se busen därinne Hjärta    

• Coffie

Vagnen kommer vi hämta månadsskiftet september/oktober. Varför hämta vagnen så tidigt? Jag tänker på garantin som kickar in...

Kläder som vi fått har jag börjar tvätta och vika in i byrån, iaf av de mindre storlekarna. Bättre att det ligger på plats än i en störande sopsäck mitt på golvet. Kommer montera ihop sängen så snart barnrummet är färdigrenoverat. Inte för att sängen kommer att stå där till en början utan för att få bort prylar som bara står.

• CT0310

Coffie: Vi har en etta så allt står i en hög hemma bara tills vi "bygger" upp allting ... och till kläderna så har vi ingen byrå än så vi vet inte hur vi ska göra. Om man ska köpa en byrå eller trådkorg eller satsa på lådor under sängen :/

Svar på tråden BF Oktober 2012 (Första barnet)