• lillan1975

Raka benen på min dotter....tips...

Hej. Ja nu blir väl några här inne förbannade men det bryr jag mig inte om. Behöver tips på bästa lättaste rakning av ben på min 11 år dotter. Jag själv använder rakhyvel men det växer ju ut ganska fort....hur gör ni? Mvh jag

• Svar på tråden Raka benen på min dotter....tips...
  • Momat
    The past is now skrev 2012-01-31 09:49:58 följande:
    Det är ett sånt konstigt fenomen här på fl. Så fort man inte håller med TS och stryker medhårs då kallas man för moralkärring?! Va? Vaddå moralkärring?

Jag tycker att vi lever i en vansinnigt sjukt samhälle där BARN mår dåligt över sin egen kroppsbehåring. VART är vi påväg? De ska sminkas osv..sjukt! Moralkärring? Nästa steg är det bantning också eller? Eller botox?      
    Men det är väl inte TS fel att världen är påväg nånstans annanstans än dit du vill ha den? Självklart är det sorgligt att barn funderar över sin kroppsbehåring, men det är inte (alltid) något som föräldrarna kan påverka, hur hemskt man än tycker det är. Barnen får intryck från media, tidningar, tv, idol-program och liknande, för att inte tala om kompisarna. Som exempel - har du någonsin sett en kvinna visa sig med håriga ben i tv? Klart att våra barn också ser att det i media är "onormalt" med håriga ben. De är inte dumma.

Istället för att sitta och gnälla på TS kan du väl göra något för att påverka samhället och försöka få media att ta sitt ansvar, ifall du inte redan gör det. Vad hjälper det att gnälla då skadan (som jag i detta fall inte skulle kalla skada) redan är skedd?

Det är en sak att tycka att världen är galen och att det är hemskt med barn som bryr sig om sitt utseende, men faktum är att vi alla har vår skuld i att samhället ser ut som det gör. Skyll inte på TS.
  • YummyMami
    YummyMami skrev 2012-01-31 10:04:35 följande:
    Inge rakning, inge färgning, inge påverkan av håret så att de blir stubbigt o förjävligt, men "solblekt" så att de inte synns så bra

Andrea Extra Strength Creme Bleach Body
    senil... inte raknig inte vaxning skulle de stå! Skäms
    Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Ljushuvud

TS är väl ändå den som själv väljer väg!!??  TS gör fel och förstör för sin dotter och sina medsystrar!

• Morcheeba
    Ljushuvud skrev 2012-01-31 09:44:45 följande:

Jag tänker inte läsa mer än TS första rader... SÅ dumt!

Ibland så förstår jag inte hur kvinnor kan vara så otroligt korkade, och det verkar vara en regel snarare än undantag! Kvinnor verkar verkligen inte ha något innanför pannbenet!

Det är viktigare att ha stora bröst, vältränad och "tonad" rumpa, välrakad kropp och en man som försörjer...

De som över väger att stötta sina döttrar i att raka benen när BARNET är 11år,,, sök hjälp! Kan TS inte klara av att vara en god förebild och uppfostra sin dotter på ett bra sätt så hoppas jag att det finns en myndighet som tar tag i detta!

Rätta mig om jag har fel, men... Tycker du på allvar att soc ska kopplas in för att dottern vill raka benen?  Herregud människa. Gå tillbaka till din sten och lägg dig och sov, kom tillbaka när du lämnat medeltiden.
  • The past is now
    Momat skrev 2012-01-31 10:11:37 följande:
    Men det är väl inte TS fel att världen är påväg nånstans annanstans än dit du vill ha den? Självklart är det sorgligt att barn funderar över sin kroppsbehåring, men det är inte (alltid) något som föräldrarna kan påverka, hur hemskt man än tycker det är. Barnen får intryck från media, tidningar, tv, idol-program och liknande, för att inte tala om kompisarna. Som exempel - har du någonsin sett en kvinna visa sig med håriga ben i tv? Klart att våra barn också ser att det i media är "onormalt" med håriga ben. De är inte dumma.

Istället för att sitta och gnälla på TS kan du väl göra något för att påverka samhället och försöka få media att ta sitt ansvar, ifall du inte redan gör det. Vad hjälper det att gnälla då skadan (som jag i detta fall inte skulle kalla skada) redan är skedd?

Det är en sak att tycka att världen är galen och att det är hemskt med barn som bryr sig om sitt utseende, men faktum är att vi alla har vår skuld i att samhället ser ut som det gör. Skyll inte på TS.

Och varför gör vi då inget för att stoppa det då? VARFÖR har vi skapat det här då? varför gick vi på det här sjuka? Jo jag har sett kvinnor med hår på benen och orakad fitta med och dom är VACKRA! STRONGT av dom att göra som dom vill, det är de som dömmer dessa kvinnor som har problem.

Tyvärr..jag är emot det här..jag LIDER med alla flickor som inte får vara ifred.   

• Jagvetmest

Men snälla nån. Det kanske kan vara så att dottern ha väldigt mycket hår och själv inte törs byta om eller duscha på gympan och TS bara vill hjälpa sin dotter. TÄNK till lite innan ni skriker som besatta j-a tok-feminister!!!!!!! Åhhh, jag blir så trött på er. Skulle inte ni hjälpa eran egen dotter i denna situation utan sitta på arslet och hoppas att samhället och skönhetsidealen ska förändras på nolltid medan eran dotter får gå och må dåligt??

• Morcheeba
    The past is now skrev 2012-01-31 10:23:59 följande:
    Och varför gör vi då inget för att stoppa det då? VARFÖR har vi skapat det här då? varför gick vi på det här sjuka? Jo jag har sett kvinnor med hår på benen och orakad fitta med och dom är VACKRA! STRONGT av dom att göra som dom vill, det är de som dömmer dessa kvinnor som har problem.

Tyvärr..jag är emot det här..jag LIDER med alla flickor som inte får vara ifred.   

Hycklare.

Det är bara okej att göra som man vill om man går mot strömmen? Här har vi en tjej som uppenbarligen vill raka benen, VARFÖR skulle hon då inte få det? För att DU tycker att det idealet är sjukt?

Det är STRONGT av denna 11-åring att göra som hon vill, och det är att raka benen.
  • Jagvetmest
    The past is now skrev 2012-01-31 10:23:59 följande:

Men vad fint av dig. Skulle du säga dina väl valda ord till en 11-åring också? Sorglig du är........
  • Momat
    Ljushuvud skrev 2012-01-31 10:17:41 följande:
    TS är väl ändå den som själv väljer väg!!??  TS gör fel och förstör för sin dotter och sina medsystrar!
    Det är ju inte ts som tvingar på sin dotter detta, utan dottern har, precis som de flesta andra tjejer idag, märkt att det inte är accepterat att ha hår på benen, och vill därför göra något åt det. Precis som de flesta 11-åringar kammar sitt hår, vill ha snygg kläder, kanske örhängen eller halsband... varför är hårborttagningen "extra" hemsk?
  • The past is now
    Jagvetmest skrev 2012-01-31 10:25:28 följande:
    Men snälla nån. Det kanske kan vara så att dottern ha väldigt mycket hår och själv inte törs byta om eller duscha på gympan och TS bara vill hjälpa sin dotter. TÄNK till lite innan ni skriker som besatta j-a tok-feminister!!!!!!! Åhhh, jag blir så trött på er. Skulle inte ni hjälpa eran egen dotter i denna situation utan sitta på arslet och hoppas att samhället och skönhetsidealen ska förändras på nolltid medan eran dotter får gå och må dåligt??

Åhhh, jag blir så trött på såna dom dig..bara gapar och skriker feminist hit och dit och moralkärringar!!! Jag är ingen feminist ska du ha klart för dig.
Svar på tråden Raka benen på min dotter....tips...