• Blondina

Försvunnet tradera-paket

Nu behöver jag råd hur jag går vidare.

Har sålt massor på tradera nu under en tid. Idag hörde en tjej av sig att hennes paket inte kommit fram. Och självklart tror jag henne!!!! Varan skickade med B-post så det går inte att spåra. Varan kostade 260 kr.

Hur skulle ni göra i denna situation? Förstår ju henne att hon inte vill betala för något hon inte fått, samtidigt kan jag inte veta tilll 100% att hon verkligen inte fått den............... Vad göra?????  

• Svar på tråden Försvunnet tradera-paket
  • Emma2009

Vill du inte ha negativt omdöme så betalar du tillbaka pengarna. Tips är att alltid i annonsen skriva att du inteansvarar för postens slarv.

• Blondina

Det har jag skrivit!!!

men fortfarande har jag ju inget bevis på att jag faktiskt har skickat det, och hon har inget bevis på att hon INTE har fått det. Mem det är väl som du säger, jag får stå detta kastet............

• HeavyD

Nja eller så skulle kunden betalat mer för att få det skickat med kolli/spårningsnummer...Fråga om du skickat till rätt adress, om det är en c/o och hon/han har sitt namn på dörren osv. Ibland har de inte det och då kommer försändelsen i retur till dig

• SoStylish

Hur länge sedan är det du skickade det? Skriv till henne att ni får börja med att anmäla paketet som försvunnet hos Posten.

• Blondina

Jag skickade det med b-post den 21 januari.

Kan man anmäla även brev som försvunna??  

• SoStylish

Vänta lite till och se om det dyker upp. Jag har märkt själv att posten verkar riktigt sega med att få fram brev och paket just nu. Jag tror ju inte att det tjänar någonting till att anmäla det heller, det kommer ju inte fram för det. Men om köparen försöker lura dig så kanske hon tröttnar om du vill anmäla paketet och sånt först...

• jassikan

Var det skrymmande?

Brevbäraren kanske har missat att lämna avin. Det händer ibland att avin inte lämnas som den ska. Och sedan några år tillbaka så skickar Posten inte ut påminnelser, utan det går i så fall i retur efter 14 dagar.

Beskriv brevet/paketet för henne och be henne gå till sitt ombud och fråga efter det där. I bland kan man lyckas ringa dem, men det är väldigt olika på¨hur hjälpsamma de är. Det är självfallet svårt för dem att leta igenom alla försändelser så om din försändelse är något udda, sticker ut i mängden, så är det en fördel.

Skulle det vara så att hon får tag i den eller om du får den i retur så reklamera den hos Posten, då är det brevbäraren som gjort fel (om ingen har norpat avin i mottagarens brevlåda). Får Posten inte veta det kan de inte åtgärda problemet.

http://www.posten.se/c/reklamera?csref=link_startsida_reklamera_110321

• Blondina

Jassikan: Tack för ett jättebra svar!!!! nu har jag lite att jobba med.

• Topcom

Men ofta när jag skickar så får jag en bekräftelse på det..?

Svar på tråden Försvunnet tradera-paket