herpes i underlivet...
Det kan ta 7-10 dagar... ta alvedon och ipren, det hjälper mot värsta smärtan. Du ska alltså ta en alvedon (1 gram) samt en ipren samtidigt, och det kan du ta 3 ggr/dag.
Det kan ta 7-10 dagar... ta alvedon och ipren, det hjälper mot värsta smärtan. Du ska alltså ta en alvedon (1 gram) samt en ipren samtidigt, och det kan du ta 3 ggr/dag.
Fick du Aciklovir utskrivna? Det brukar jag få när skoven kommer. usch, inte kul! Men jag kan trösta dig med att det första utbrottet oftast är det värsta. Herpes är et virus som aldrig kommer att försvinna ur din kropp, men med tiden så brukar det "klinga" av och utbrotten kommer mer sällan och är inte lika jobbiga som primärskovet. Mitt första utbrott var vidrigt, hade en värk från helvetet och en massa feber. Det tog runt en tio dagar innan jag var människa igen. Men - det blir bättre! Och om du fått tabletter så kan du börja ta dem så fort du känner att ett utbrott är på väg nästa gång.
Stackars, stackars dig! Knapra Aciclovir och ipren, det går över. Och det första utbrottet är alltid 100 ggr värre än de andra.
Gjorde de något test för herpes?
Jag trodde att jag fått herpes för några år sedan, helt förstörd blev jag då jag var gift och inte varit med någon annan. Jag krävde att de skulle göra ett test för herpes och det kom tillbaka negativt. Det var bältros jag fått i underlivet.
Det gjorde fruktansvärt ont, jag kunde knappt sitta och de sved som elden på toa. Fick medicin, ironiskt nog samma som mot herpes, och det gick över på några dagar.