herpes i underlivet...
Hej!
Jag vet precis hur det känns, jag har varit i samma situation!
Jag var 20 år när jag fick herpes, jag hade ett jättesvårt anfall med stora variga blåsor, det var fruktansvärt!! Jag hade även hög feber och var jättesjuk! Kommer ihåg att jag använde en bedövningssalva som jag stök på innan jag gick på toaletten, den hjälpte jättebra!! Tror det var xylocain-salva,den kan du köpa receprfritt på apoteket och den ska smörjas på en stund innan toalettbesök. Den underlättade otroligt mycket för mig!!
Jag kommer inte ihåg hur länge jag var sjuk, tror att det var i ca 1 vecka innan blåsorna försvann.
Jag var som sagt 20 år och trodde att mitt liv var slut!! Fick ju bara höra att detta kommer du att ha kvar hela livet, även om det såklart inte är så att du har aktiv herpes speciellt ofta! Jag trodde att aldrig mera skulle jag kunna ha sex, jag skulle aldrig kunna hitta nån som skulle vilja ha mig, eller aldrig kunna skaffa barn osv.... lite okunnig m a o ;)
För att ge dig lite hopp och positiva tankar:
Jag var 20 år när jag fick mitt första herpesutbrott och jag har inte haft något mer sen dess!! Är idag 35 år och har 3 barn. Många får tydligen bara det här första utbrottet och sen inget mer, jag har även läst att många personer går omkring med detta herpesvirus latent liggande i kroppen utan att ens få ett enda utbrott under sin livstid, alltså de vet inte ens om att de har det.
Lycka till, förhoppningsvis är det över snart!!
Kram :)