• stinamaräng

Inget tackkort efter bröllop??

Jag och sambon var på bröllop på midsommarafton, en av mina närmsta vänninor gifte sig.
    Vi gav bröllopsgåva i form av pengar till deras bröllopsresa.. Har väl inte tänkt så mycket på att vi ej fått nåt tack eller tackkort förrens jag idag sprang på en annan gemensam vännina som också var med på bröllopet,hon var mycket upprörd över det uteblivna tackkortet och nu har det börjat gnaga i mig också. Är det oartigt,tanklöst eller helt ok att ej skicka ut tackkort till bröllopsgästerna?? Ni som kan lite "Vett och Etikett" vad säger ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 21:55
    Vi blev bjudna på mycket fin mat dryck och underhållning så egentligen är det ju vi som ska skicka tackkort,hihi..
    Mest nyfiken på hur andra ser på saken.. Och en sak är säker skulle jag själv gifta mig så skulle jag skicka tackkort bara för att ingen skulle ta illa upp..

• Svar på tråden Inget tackkort efter bröllop??
  • ettplustack

Vi skickade ut våra sent, typ 3 månader efter bröllopet. Men ju från midsommar är det lååång tid. Men vad är det för par, vad hade de för bröllop, vill de kanske inte lägga pengar på det och tänker annorlunda ?

• oOMayaOo

Jag vet inte ett skvatt om vett och etikett men skulle inte bry mig om ett tackkort.

• Coyote

Visst "ska" man skicka ut ett tackkort, men brudparet kanske inte tycker att det är så viktigt?

• La Lola

Helt ok tycker jag som aldrig skickade några såna kort.
    Jag orkade helt enkelt inte bry mig om det, det är inte min grej.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • stinamaräng

Vi blev bjudna på mycket fin mat dryck och underhållning så egentligen är det ju vi som ska skicka tackkort,hihi..
    Mest nyfiken på hur andra ser på saken.. Och en sak är säker skulle jag själv gifta mig så skulle jag skicka tackkort bara för att ingen skulle ta illa upp.. 

• Baby1112

Har varit på två bröllop utan att få tackkort... Tycker det är ohyfsat att inte ens orka skicka iväg ett tack! Sånt irriterar mig faktiskt...

• Krans

Orka bry sig liksom! Herregud världen går inte under för ett uteblivet tackkort. Ni fick uppleva nära vänners stora dag, sannolikt med både god mat och dryck. Räcker inte det?!

• La Lola
    Barbafiin skrev 2012-01-31 21:44:22 följande:
    Orka bry sig liksom! Herregud världen går inte under för ett uteblivet tackkort. Ni fick uppleva nära vänners stora dag, sannolikt med både god mat och dryck. Räcker inte det?!
    Exakt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • jessin

Flera av våra vänner har skickat ut tackkorten flera månader senare. En av mina närmaste vänner skickade ut tackkort med bröllopsbild så att alla gäster fick det den dagen som brudparet hade varit gifta i 1år. Det va lite roligt för då hade alla slutat vänta på kort.

Svar på tråden Inget tackkort efter bröllop??