• stinamaräng

Inget tackkort efter bröllop??

Jag och sambon var på bröllop på midsommarafton, en av mina närmsta vänninor gifte sig.
    Vi gav bröllopsgåva i form av pengar till deras bröllopsresa.. Har väl inte tänkt så mycket på att vi ej fått nåt tack eller tackkort förrens jag idag sprang på en annan gemensam vännina som också var med på bröllopet,hon var mycket upprörd över det uteblivna tackkortet och nu har det börjat gnaga i mig också. Är det oartigt,tanklöst eller helt ok att ej skicka ut tackkort till bröllopsgästerna?? Ni som kan lite "Vett och Etikett" vad säger ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 21:55
    Vi blev bjudna på mycket fin mat dryck och underhållning så egentligen är det ju vi som ska skicka tackkort,hihi..
    Mest nyfiken på hur andra ser på saken.. Och en sak är säker skulle jag själv gifta mig så skulle jag skicka tackkort bara för att ingen skulle ta illa upp..

• Svar på tråden Inget tackkort efter bröllop??
  • La Lola
    Baby1112 skrev 2012-01-31 21:47:07 följande:
    Hur kan ett tack vara för mycket begärt???
    Hur kan ett tack vara så viktigt i detta fallet?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Coyote
    Baby1112 skrev 2012-01-31 21:47:07 följande:
    Hur kan ett tack vara för mycket begärt???
    De tackade väl under festen, eller när ni gick hem? Varför är alla så jäkla giriga och SKA HA ETT TACKKORT? Man väljer ju själv om man vill gå på bröllopet eller inte, och jag går i alla fall inte på bröllop för att göra brudparet en tjänst, utan för att jag VILL.
  • La Lola
    Coyote skrev 2012-01-31 21:49:29 följande:
    De tackade väl under festen, eller när ni gick hem? Varför är alla så jäkla giriga och SKA HA ETT TACKKORT? Man väljer ju själv om man vill gå på bröllopet eller inte, och jag går i alla fall inte på bröllop för att göra brudparet en tjänst, utan för att jag VILL.
    Exakt igen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Linda1976

Självklart skickar man tackkort till sina gäster. Det hör till god ton och uppfostran. Fråga Magdalena Ribbing.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Baby1112

Ett tack är alltid viktigt, i alla fall. Det får folk att känna sig uppskattade... Att det spelar roll att vi var där...

• stinamaräng
    Barbafiin skrev 2012-01-31 21:44:22 följande:
    Orka bry sig liksom! Herregud världen går inte under för ett uteblivet tackkort. Ni fick uppleva nära vänners stora dag, sannolikt med både god mat och dryck. Räcker inte det?!
    Ojsan hoppsan,vem har pratat nåt om att världen ska gå under,inte jag iallafall hehe..
  • micksaan

Vi fick ett tackkort på årsdagen av sambons kusins bröllop så det kanske dröjer lite? Hade det inte kommit något hade jag iaf inte hängt upp mig på det.

• Coyote
    Baby1112 skrev 2012-01-31 21:51:36 följande:
    Ett tack är alltid viktigt, i alla fall. Det får folk att känna sig uppskattade... Att det spelar roll att vi var där...
    Som sagt, fick ni inte ett tack under festen?
  • Binegar

Vi gifte oss i Augusti 2011 och har inte skickat ut några tackkort. Vi tackade på festen, vi har tackat flera gånger efteråt och vi har faktiskt helt enkelt inte hunnit fixa det, eftersom vi haft mycket annat för oss sedan dess. Tanken har kommit till mig flera gånger: "Helvete, tackkorten!!" Men sedan försvunnit lika fort igen..

Nu såhär 6 månader senare känns det bara dumt att skicka ut tackkort.. :)

• stinamaräng
    Coyote skrev 2012-01-31 21:55:35 följande:
    Som sagt, fick ni inte ett tack under festen?

Nej faktiskt inte, det var vi som tackade för den goda maten drycken och underhållningen.
Svar på tråden Inget tackkort efter bröllop??