Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Röntgen på flygplatser orsak till missfall?

Men vänta nu...  Är det den båge man går igenom där det detekteras om man bär metallföremål som menas.
    Den bågen avger icke någon röntgenstrålning.

Den apparat som röntgar, det är ju den man får köra sitt handbabage igenom. Den "ugnen" har jag aldrig sett någon passagerare åka igenom. Men skulle gärna vilja se.

• Anonym

För det första så går man inte igenom någon röntgenstrålning på en säkerhetskontroll på en flygplats (om man nu inte av någon konstig anledning lägger sig på bagagebandet....) Och nej, röntgen strålning påverkar inte fostret i magen och kan inte orsaka missfall. Inte heller flygning kan orska det. Misfall är en anturlig orsak som händer om barnet är missbildad eller dyligt.  

• Anonym

En liten tanke bara, det kan väl vara en amerikansk bok TS har läst? Är det inte så att de faktiskt använder röntgen på vissa flygplatser i USA? Jag har för mig att jag har läst något sådant. Men då är det väl inte en båge man går igenom iofs.

• Anonym

Jag reste från Kina i vecka 27 ensam tillsammans med min treåriga dotter. Kan nästintill garantera dig att det inte var flygresan. Jag beklagar verkligen din sorg.

• Anonym

Alltså oavsett om det var röngten i säkerhetskontrollen så tror iallafall jag att den strålningen är mindre än vad man utsätts för när man flyger. Så klart det inte berodde på det. 

Svar på tråden Röntgen på flygplatser orsak till missfall?