Inlägg från: ModestyB |Visa alla inlägg
  • ModestyB

Röntgen på flygplatser orsak till missfall?

Nej.

Sådant händer, utan synbar orsak. Jag beklagar sorgen, men det hade inget med flygplatskontrollen att göra.

• ModestyB
    Khaleesi skrev 2012-02-01 14:17:20 följande:
    Det var den bågen jag menade, och det var den bågen jag inte fick gå igenom som gravid i Grekland. Sen hade de väl lika mycket fog för att ta mig åt sidan där, som de har att vägra folk att ta med sig en oöppnad Festisförpackning, men ändå...
    Det var nog bara flygplatspersonalens okunskap som speglades i Grekland.
  • ModestyB
    Barnlängtan12 skrev 2012-02-02 13:39:31 följande:
    Tack för alla svar. Då är det kanske inte resan som var boven ändå. Tack för infon att det inte alls är röntgen i bågen! Bra att känna till. Boken jag läst heter "Preventing Misscarriage A Complete Guide To Preventing Misscarriage" - en E-bok. Det finns ju så mycket råd och rön kring graviditet och missfall så det är svårt att veta vad man ska lita på. Jag har såååå dåligt samvete för den där Greklandsresan men det ska jag kanske inte ha. Jag fick förresten gå igenom bågen i Grekland. De trodde väl bara att jag var lite korpulent. Flört
    Oj, jag tror att du bara mår sämre av att läsa en sådan bok. Om det rör sig om upprepade missfall så kan en utredning och en läkare råda er om hur ni ska göra nästa graviditet, annars är det tyvärr så att det gör ont, men är sådant som inträffar. Har själv fått besked om dött barn vid RUL, så jag vet vad du går igenom. Efter det var jag livrädd. Första trimestern med dottern var hemsk, sådan ångest, efter RUL släppte det. Samma sak med sonen, men då gjorde jag KUB i v. 12 pga rädsla, det var lättare. Be om fler ultraljud nästa gång och begränsa dig inte till rädslor som blir som tvång, läs så lite som möjligt om missfall, särskilt här på FL.
Svar på tråden Röntgen på flygplatser orsak till missfall?