• Boost

    Myror i byxorna..?

    Det blir ju lätt så att när man inte tycker det är roligt/intressant så börjar man dagdrömma, eller i din sons fall börjar göra andra saker. Tycker också att folk tar för givet alldeles för snabbt att någonting är fel bara för att någon inte uppträder "som alla andra".
    Det behöver absolut inte ligga någon diagnos bakom.

    Har du frågat sonen hur han upplever alla lektioner? Varför han går på toa så ofta etc?

  • Boost

    En anteckningsbok är en toppenidé tycker jag!
    Be fröken anteckna i den efter de lektioner hon tycker tycker är anmärkningsvärda. Exempelvis då när han gått på toaletten flera gånger eller vässat pennan fler gånger än det behövts. Då kan du säkerligen snabbt få fram ett mönster under vilka lektioner han koncentrerar sig och vilka han har svårare att fokusera på.
    Sedan kan ni ta det därifrån.

Svar på tråden Myror i byxorna..?