• telgebo

ProgesterAll??

Sparar denna tråd i favoriter

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 16:08:23 följande:
    Jag väntar på äl ska vara över så ska jag testa krämen jag också. Tänkte ge den en chans. Verka ju inte finns spec mycket biverkningar med den om man jämnför med andra. Däremot är jag lite i val och kval för det står olika om man skulle bli gravid hur länge man ska smörja då.

Vad står det i dina anvisningar?  

Kom till FF tråden om du har tid
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 17:01:37 följande:

Ok. I mina står det att man inte ska sluta smörja vecka 12 för då kan kroppen tro den ska föda.
    Hel knasigt!
    Så det är lite olika där vart man köper ifrån verka det som.

Den du visade mig Capiche stdd att man skulle smörja till v.39 i graviditeten.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 17:20:19 följande:
    ja precis telgebo. Så om jag blir gravid då jag smörjer krämen så kommer jag måste smörja hela graviditeten...vågar ju inte annat när det står så på min.

Precis och hur länge räcker en tub tro? vad kostar den? Jag är faktiskt skeptisk till den ändå med tanke på att den ska smörjas på så konstiga ställen till skillnad mot vaggisar det är därför jag tvivlar så otroligt starkt på den öht.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 18:16:24 följande:
    Öm på tuben finns det hur mycket man ska ta och sen på pappret vart man ska sätta den. Nja jag vet inte om jag tror på den men om jag tror riktigt hårt kanske kroppen låter sig bli gravid haha :)
    kostade närmare 300:- tror jag , om man är gravid och tar varje dag tror jag det stod att den räcker 3 månader.

ok så runt 1200 kr då om man nu tror på att det var det som gjorde det.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-03 18:20:41 följande:
    Hmm...ja. Måste du tänka så långt fram! :) Jag tänker just nu bara på nuet känns det som

ha ha det måste man ju för man smörjer ju med kräm för att få en bebis ju.
  • telgebo

Jo jag fattar Ninni men jag tror krämen är en bluff, jag har svårt att tro att en kräm man ska smörja på armarna ena dagen, halsen ena dagen och magen osv verkligen ökar chansen. vanligt progesteron som man för in i slidan tror jag på men en kräm näää.

Munkpeppar tar ju också bort PMS och ökar fertiliteten så det finns ju annat.

• telgebo
    Rebster skrev 2012-08-03 23:08:08 följande:
    Man ska variera ställena eftersom krämen innehåller progesteron som kan ge upphov till finnar eller plitor om man smörjer på samma ställe hela tiden. En tjej fick som små finnar på brösten när hon inte alternerade smörjställe. Det är klart att kroppen kan ta upp hormoner genom krämer. Den fungerar ju även med hormoner via nässpray t.ex.
    Läs här om de som blivit hjälpta www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-pro...

Dock innehåller inte krämen lika mycket progesteron som vagitorer så man kan inte ta det istället för dessa misstänker jag.

Förstår inte vad du menar med din sista mening där.
  • telgebo
    Rebster skrev 2012-08-03 23:23:40 följande:
    Jo jag menar de vagitorer som innehåller progesteron som man får vid IVF (var det såna du menade?). Jag tror inte att man ska smörja sig med Progesterall istället för att ta dessa vagitorier då Progesterall säkert inte innehåller lika mycket progesteron. Förstår du hur jag menar?

Jo de var sådana jag menade som Crinone som jag tog en gång.
    Nu förstår jag vad du menar.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-04 10:57:34 följande:
    Nu har jag börjat smörja med krämen :) Äl är över för denna mpnad.... Få se nu då :D

Så nu har du smörjt armarna då? Ska följa dig och se hur det går.
Svar på tråden ProgesterAll??