• Rebster

ProgesterAll??

Hej! Jag har försökt i 11 månader och har beställt Progesterall som borde komma imorgon. Är gärna med här . Misstänker att jag har progesteronbrist eftersom jag har spottings i två dagar innan mens. Ska få mens på fredag så börjar smörja om två veckor ungefär. Det var så skönt att läsa att det gått så bra för vissa med den här krämen. Håller tummarna!

• Rebster

Nu har jag fått  min kräm så jag ska börja smörja nästa vecka runt min äl. Har höga förhoppningar på den här krämenGlad

• Rebster
    Capiche skrev 2012-07-31 12:57:01 följande:
    Jag tänkte börja smörja efter min äl nu men jag vet inte om jag haft den , troligen inte så vågar inte börja än. Får nog vänta till nästa månad.

Jag vet inte om jag ska tro på denna kräm eller inte :D är lite rädd det ska bli några biverkningar.
    Ja, jag är också lite nojig att man ska börja smörja för tidigt så att ÄL ballar ur men jag känner alltid av den så det borde inte vara ett problem. Sen kan man ju alltid testa med ÄL-stickor. Den vanligaste biverkningen verkar vara att cykeln förlängs och att man slipper spottings, så den biverkningen tar jag gärna. Annars verkar det inte finnas några negativa effekter, möjligtvis att man kan få plitor om man smörjer på samma ställe varje dag men det ska man inte göra.
    Våga prova! Vi kör tillsammansTungan ute
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-03 20:28:41 följande:
    Jo jag fattar Ninni men jag tror krämen är en bluff, jag har svårt att tro att en kräm man ska smörja på armarna ena dagen, halsen ena dagen och magen osv verkligen ökar chansen. vanligt progesteron som man för in i slidan tror jag på men en kräm näää.

Munkpeppar tar ju också bort PMS och ökar fertiliteten så det finns ju annat.
    Man ska variera ställena eftersom krämen innehåller progesteron som kan ge upphov till finnar eller plitor om man smörjer på samma ställe hela tiden. En tjej fick som små finnar på brösten när hon inte alternerade smörjställe. Det är klart att kroppen kan ta upp hormoner genom krämer. Den fungerar ju även med hormoner via nässpray t.ex.
    Läs här om de som blivit hjälpta www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

Dock innehåller inte krämen lika mycket progesteron som vagitorer så man kan inte ta det istället för dessa misstänker jag.
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-03 23:16:37 följande:

Förstår inte vad du menar med din sista mening där.
    Jo jag menar de vagitorer som innehåller progesteron som man får vid IVF (var det såna du menade?). Jag tror inte att man ska smörja sig med Progesterall istället för att ta dessa vagitorier då Progesterall säkert inte innehåller lika mycket progesteron. Förstår du hur jag menar?
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-07 16:03:03 följande:

Vad menar du? Är man förbjuden att skaffa barn bara för att man har en liten eller vad tusan menar du? Vad har du med saken att göra?
    Jag tror att hon frågade en ärlig fråga. Hon verkar vara osäker på om du försöker bli gravid eller om du bara är intresserad av krämen för att t.ex. få bort PMS etc. Om du läser hennes inlägg en gång till så ifrågasätter hon inte om du försöker bli gravid trots att du har en liten, utan om du försöker bli gravid.
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-07 16:12:28 följande:

Varför då inte fråga alla härinne vad tanken med krämen är?
    Hon tycker nog att vi har svarat på det i tidigare svar men har kanske svårare att tyda ditt? Vi får se vad Maramina säger, hon är nog bara nyfiken.
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-07 17:13:44 följande:
    Hädanefter vill inte jag bli omdiskuterad i denna tråd och att det sprids massa saker som inte stämmer med verkligheten.

Jag tycker Maramina eller vad hon nu heter borde fråga samtliga här inne vad tanken då är för deras del med denna kräm Rebster. Tycker det är märkligt att bara gå på mig. Jag har aldrig haft kontakt med denna Miramina eller vad hon nu heter förr och tycker det är väldigt konstigt att hon går på mig med sådan privat fråga. Sådant kan man ta i en persons inbox.
    Jag har redan skrivit varför jag tar krämen och det har flera i tråden gjort. När man läser dina inlägg tycker jag också att det kan vara svårt att se varför du vill använda krämen, medan andra rätt ut har skrivit att de försöker bli gravida och vill få bort sina spottings osv. Som sagt så tror jag inte att Maramina ville diskutera bara dig i tråden utan bara var nyfiken eftersom det är lite otydligt.

Jag kan berätta igen varför jag använder krämen och det är för att få bort mina spottings och förhoppningsvis bli gravid. Du behöver inte berätta om du inte vill, det tror jag alla härinne respekterar. Hoppas att du vill vara kvar och att om du bestämmer att prova krämen delger oss om du känner dig hjälpt av den.
    Lycka till!
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-07 18:15:40 följande:

Men hennes långa utläggning på en kort fråga är märklig. Då kan man fråga rakt på Telge planerar du barn?
    Är inte det ganska oförskämt att ställa en sådan privat fråga?

Jag tycker det framgår ganska tydligt varför jag hänger här inne.
    Ok, du menar att den är privat med tanke på att du redan har en liten och att du försöker igen? Det var nog det som jag inte heller förstod, jag tänkte att du kanske hade spottings eller något. Jag tänkte inte på att det kunde uppfattas som oförskämt. Det var synd att du uppfattade det så.
  • Rebster
    telgebo skrev 2012-08-07 18:50:19 följande:

Jag ger upp, vill du inte förstå så strunta i det då.
    Fast det är precis det jag försöker men jag tycker inte du förklarar varför du uppfattar frågan som oförskämd. Vad är det i Maraminas fråga som uppfattas som så rakt fram? Hon skriver att hon inte har förstått och jag förstår inte heller varför du tycker att det sprids saker om dig som inte stämmer med verkligheten.
Svar på tråden ProgesterAll??