AlexandraViberg skrev 2012-08-31 12:38:36 följande:
Åh lider till döden med dig! X är verkligen inget jag vill ska drabba andra eller ens min värsta fiende. Låter hemskt när jag säger såhär men hellre mf faktiskt. Det är mycket enklare och känns mer mening i det, då det oftast är något fel.
Opererade själv bort foster och äggledare i v.7 i början av året. Fick TJATA mig till en tid för att jag små blödde och hade ont i ryggen, tog 4 dagar innan jag övertalade vården om att det inte var missfall och att något kändes fel.
på vul sa hon att inget fanns i livmodern och jag kände på en gång "nä, den sitter i höger äggledare". Så fort jag var medveten om att den inte var i livmodern så kände jag att tryck där. Väldigt konstigt.
Är det tidigt i grav så kan du få medicin som tar bort det själv, för äggledaren vill du nog behålla.
HÅLLER TUMMARNA och hoppas verkligen att det bara är så att den inte syns än i livmodern, att det var för tidigt! <3
Tack. Ja alltså jag har tryck (som ett blåmärke på högra sidan av äggledaren) därför jag fick komma in och kolla. Jag räknade mig då till 5+5, 5+6 någonstans och läkaren räknade så klart efter sista mensens första dag vilket var 14 juli men iom jag hade sen ÄL, 2-3 augusti samt brukar ha en cykel på 31 dagar så kan det inte stämma att hon tyckte jag borde vara i 6+5.
Hon tyckte då att man "borde" se något i livmodern om det är något där.
Så jag har som tappat hoppet på att det ska vara i livmodern men då vill dom ta hcg prover och se om det stiger eller sjunker nivån.
Vill verkligen inte vara med om X. :/ Och ifall det är det vill ju att dom ska kunna kolla med jämna mellanrum så man ser och hittar "vart" gravidteten är om hcg halten stigit.