• Capiche

ProgesterAll??

FridaF skrev 2012-08-29 10:38:11 följande:
    nej så trist att höra!!! 
    Måla inte fan på väggen än tjejen...v 5+6 ÄR tidigt...jag var in i vecka 7 en gång och dom såg knappt nått då ju:/

Lycka till 
    Tack söta , jo men det är svårt låta bli tänka det värsta även om jag vet det kan vara för tidigt att se något.
    Men blev så ledsen då läkaren säger att man borde sett något iaf vilket man inte gjorde. Däremot där jag har ont i äggstocken såg man vätska :(
  • Capiche
    FridaF skrev 2012-08-29 10:47:37 följande:
    ok vad kan det betyda? kan det inte vara en cysta eller äggblåsa som spruckit å vätska blev kvar?

tänker på dig å förstår att du är ledsen 
    Läkaren och jag hoppas på att inte graviditeten sitter i äggledaren :(
    Så måste på kontroller och prover nu nån vecka framåt ifall hcg halten stiger så det inte blir akut OM det sitter fel.
  • Capiche

Jag fick negativt två dagar innan bim och dagen efter bim fick jag pluss! Så vänta någon dag och testa igen.
    Jag slutade ju med krämen två dagar innan bim då det visade negativt men jag började igen snabbt då det visade pluss.

Jag har fortfarande inte fått svar på mina hcg prover. Så vet inte vad jag ska tro eller om jag ska sluta hoppas längre på att det kommer växa något i livmodern eller förbli tomt och isf vart sitter graviditeten... :/
    Ringa till gyn och då var läkaren på förlossningen så få se om jag ens får svar idag eller inte...

• Capiche

Iom att jag hade så ont i äggledaren så misstänker dom utomhavandeskap.
    samt när jag var upp på vul i veckan så såg dom ingen aktivitet i livmodern :(
    Så dom vet inte om det är för tidigt se eller om det är så att det slutat växa eller sitter i äggledaren.

Fick ta hcg därför som skulle jämnföras och sedan få svar vad som ska göras nu.

• Capiche
    AlexandraViberg skrev 2012-08-31 12:38:36 följande:
    Åh lider till döden med dig! X är verkligen inget jag vill ska drabba andra eller ens min värsta fiende. Låter hemskt när jag säger såhär men hellre mf faktiskt. Det är mycket enklare och känns mer mening i det, då det oftast är något fel.

Opererade själv bort foster och äggledare i v.7 i början av året. Fick TJATA mig till en tid för att jag små blödde och hade ont i ryggen, tog 4 dagar innan jag övertalade vården om att det inte var missfall och att något kändes fel.

på vul sa hon att inget fanns i livmodern och jag kände på en gång "nä, den sitter i höger äggledare". Så fort jag var medveten om att den inte var i livmodern så kände jag att tryck där. Väldigt konstigt.

Är det tidigt i grav så kan du få medicin som tar bort det själv, för äggledaren vill du nog behålla.

HÅLLER TUMMARNA och hoppas verkligen att det bara är så att den inte syns än i livmodern, att det var för tidigt! <3
    Tack. Ja alltså jag har tryck (som ett blåmärke på högra sidan av äggledaren) därför jag fick komma in och kolla. Jag räknade mig då till 5+5, 5+6 någonstans och läkaren räknade så klart efter sista mensens första dag vilket var 14 juli men iom jag hade sen ÄL, 2-3 augusti samt brukar ha en cykel på 31 dagar så kan det inte stämma att hon tyckte jag borde vara i 6+5.
    Hon tyckte då att man "borde" se något i livmodern om det är något där.
    Så jag har som tappat hoppet på att det ska vara i livmodern men då vill dom ta hcg prover och se om det stiger eller sjunker nivån.

Vill verkligen inte vara med om X. :/ Och ifall det är det vill ju att dom ska kunna kolla med jämna mellanrum så man ser och hittar "vart" gravidteten är om hcg halten stigit.

• Capiche
    AlexandraViberg skrev 2012-08-31 12:52:14 följande:
    Hmm. Ja om vi blir gravida igen ska vi komma in på 6+ något. För att då ska de kunna se. Men i 5+något tror jag det är lite svårare!

Åh håller verkligen tummarna för dig, X var det värsta jag varit med om :(
    Jag var ju som sagt i v.7 och de såg tydligt fostret och hjärtat i äggledaren, så jag tycker de borde kunnat se det där isåfall, är betydligt lättare att hitta i en sådan liten och trång gång, än i livmodern där det kan burra ner sig rätt så duktigt.

Hejar på dig!

Som sagt tack för din ord! ger mig lite hopp att tänka att kanske ..kanske sitter det rätt även om dom inte såg något tidigare i veckan.
    Få se vad läkaren säger om hcg halten då hon ringer.
  • Capiche

läkaren ringde nyss, jag måste in NU helst men ska åka in med sambon i kväll vid 21-22 på akuten och dom ska kolla med vul igen för HCG halten hade stigit från 1263 till 1963 (vilket läkaren tyckte borde ha fördubblats) så det kan innebära utomhavandeskap som dom trodde tidigare så det är visst extra viktigt med detta vul nu , kanske man ser vart det sitter nu.
    Sitter det fel blir jag inlagd.

håll tummarna för mig i kväll!

• Capiche
    FridaF skrev 2012-09-01 10:26:07 följande:
    Hej! Är idag på bim+1 ska jag sluta smörja m krämen eller fortsätta? Ska testa mig på tisdag om mensen inte kommit

Jag skulle ta ett test innan jag slutar smörja.
    Jag testade t.o.m negativt en dag innan BIM och slutade då smörja och två dagar senare fick jag pluss och skyndade mig att börja smörja igen då.
  • Capiche

Iaf så gick det bra, eller bättre än tisdags iaf. 

Jag känner att det kanske finns lite hopp!!! :)

Hade en riktigt gullig läkare idag.
    Min hcg halt låg på 1263 i tisdags eftermiddag , 1963 i torsdags förmiddag, 2450 i kväll så hon tyckte väl att det steg bra men hade gärna fått stiga fortare och mer.
    Hon gjorde vul och hittade direkt en liten liten fostersäck, vecka 5+ kanske, svårt se så här tidigt eftersom det kan vara så olika.

Så nu lever vi på hoppet här!!!

Hon uteslöt utomkveds men ville följa upp graviditeten nu iom det blivit som det blivit och hon gillade inte att hcg.n inte steg nog fort. Samtidigt sa hon att så här tidigt så kan det vara svårt iom det växer i omgångar och olika snabbt. 

Så jag ska dit igen på torsdag nästa vecka och då hoppas jag på att det hänt en massa.
    Tänk att på 3 ynka dagar gick det från ingenting i livmodern tills nu då man faktiskt börjat se en fostersäck.
    Även om dom tycker jag borde vara längre gången.

Nå hoppet är det sista som lämnar en eller hur ;)

• Capiche

Ja nu är det bara vänta till torsdag :)
    Jag är sååå glad det inte satt i äggledaren.
    Visst vill jag inte att detta ska sluta i missfall men jag är medveten om att det "kan" göra det men nu vill jag bara hoppas och se vad dom säger torsdag, på min födelsedag :D

• Capiche
    Rebster skrev 2012-09-01 11:42:06 följande:
    Åh, men det var ju bra nyheter Capiche! Kan tänka mig att du bara tänker på torsdag nu, kommer sitta och hoppas här för dig

Tack, söt du är :)  Jaaa jag ahde förväntat mig det värsta när jag la mig skakandes med benen upp i vädret igår.
  • Capiche
    FridaF skrev 2012-09-01 12:02:02 följande:
    Härligt att höra. Vad glad jag blir för din skull

Hjärta
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-09-02 17:01:55 följande:
    Hej på er.

Jag befinner mig i samma läge som TS... har köpt ProgesterAll men vet inte om jag vågar använda den.... är det inte lite läskigt att veta att man måste smörja med den ändra fram till BF för att minska risken för mf? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Har passerat BIM för denna gång men mensen har inte dykt upp ännu... men är det så att man börjar med krämen nu eller vid ÄL? Jag har säkert den infon nånstans men bättre att fråga....
    Vad har du för mail så kan jag maila dig information om hur du använder krämen. 

Det stämmer, i min information står det att man ska smörja hela graviditeten.
    Slutar du kan kroppen tro att man ska föda, men det står inte på allas instruktioner så det är nog lite vart du köper ifrån. Vet många som smörjer bara till vecka 13.

Man ska invänta ÄL först och sedan ca 2 dagar efter ÄL så kan man börja med krämen och sedan smörja till någon dag innan BIM får man negativt test ska man sluta och då kommer mensen ca 2 dagar efter.
    Men för mig var testet negativt någon dag innan bim så jag slutade smörja och sen hant det bli pluss 1 dag efter bim och då börja jag smörja snabbt igen :D 
    Du måste vara säker på ÄL skett så du inte börjar med krämen innan för då kan ÄL utebli.

Gravid i vecka 6 (BF 24/4) med tredje barnet. BLOGG -> www.capiche.blogg.se
  • Capiche

Ang progesteronkrämen så ska man nog vara lite försiktig med den. 

Min graviditet slutade i missfall ett MA vecka 11.
    Har läst runt ganska mycket och det verka vara många som faktiskt slutar i MA när man använder krämen. 
    Men självklart finns det ju inget bevis att det skulle vara den som gjorde det men tror samtidigt man ska vara försiktig. Finns ju dom som använder krämen som det också går bra för.:)

Jag kommer inte använda mig av den mer...kommer testa naturliga saker ist.

Svar på tråden ProgesterAll??