Anonym (Kanske?) skrev 2012-02-07 18:32:12 följande:
Jag har inte bott i Sthlm men där jag bodde sist kostade det 1200 kr, 600 kr för det subventionerade priset. Vet dock inte om det ser lika ut över hela Sverige.
Ring till dem och fråga:
www.sanktlukas.se/mottagningar/stockholm/erbj...
Du skriver kommunen men är det kanske landstinget du menar? Kontakta psykiatrin där du bor och berätta att du önskar gå i psykodynamisk terapi,
Det finns privata, även ibland på St Lukas, som är kopplade till Landstinget och där man får terapin för landstingspris. Men som sagt var - ring till den psykiatri du tillhör så får du exakt veta vad som gäller där du bor.
Tack för svar, jag mejlade dom faktiskt då det inte hade telefontid så får se vad dom svarar. Har för mig jag mejlat dom för inte så längesen.
Ja, kanske landstinget ja. Har konakt med psykiatrin men vet inte riktigt hur man ska säga, och hur pass "sjuk" man måste vara för att få gå till psykodynamisk terapi. Förut när jag frågat, var nu många år sen, har jag princip blivit skrattad i ansiktet så vill inte känna mig dum.
Just det som är kopplat till landstinget låter bra, har försökt hitta på internet men hittade knappt någon. Men st Lukas låter ju bra då! Vet du om man måste få remiss från psykiatrin för att få landstingspris eller hur får man det?
Tack igen!