Behöver snart en ny garderob....
www.bonprix.se har billiga kläder. Även formella.
www.bonprix.se har billiga kläder. Även formella.
Finns det någon outlet inte alltför långt ifrån dig?
På second hand finns det ofta fina kavajer/dräkter för en mycket liten peng, kan vara bra till att börja med. Jag har hittat i princip nya kläder där för 20-50 kr per plagg. Det är svårare att hitta roliga retro-plagg från 70-talet som jag egentligen är ute efter, men blusar kavajer och finbyxor är ganska lätt att hitta, speciellt om man sätter i system och besöker butikerna regelbundet, då det hela tiden fylls på.
HM har skitsnygga billiga kläder. Sen har typ ellos en del bra basplagg som man kan ha under som blusar, tunikor etc. Och second hand är inte att förakta.
Ok ska du jobba på bank behöver du inte ha en massa dräkter och liknande, har knappt aldrig sett nån som går runt med det på band nuförtiden.
Satsa på kvalitet istället för kvantitet. Köper du EN dyr dräkt så kan du ha den länge och matcha med vanliga t-shirts, toppar och blusar från HM och sen kan du sakta bygga upp en bra basgarderob.
hade samma problem och byggde en "nybörjargarderob" genom att köpa två par stövlar med 4 cm klack (lagom) ett par bruna och ett par svarta på ellos och några blusar... på avbetalning... resten köpte jag på HM postorder på avbetalning... de har faktiskt jättefina kavajer, finbyxor, kjolar och damskjortor om man väljer basfärgerna... sen gick jag på stan och köpte två lite dyrare blusar så var det klart... har funkat för mig.
Mitt råd är att köpa mycket på HM i början och komplettera med andra saker. Sen när pengarna börjar rulla in kan du ju successivt börja köpa lite dyrare saker.
Man kanske inte vill ha allt från HM men till en början är det rätt smidigt. De har rätt snygga och propra kjolar, kavajer och annat som passar att jobba i.
Man får ju rätt mycket från HM, Zara, Nelly.com, bubbleroom.se osv för 5000-8000 kr... Jag tror att för 8000 kr ligger du rätt bra till.. Oh va kul! Jag har satt köpstopp på mig själv men det är ju så kul å shoppa! Avis!