Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Behöver snart en ny garderob....

Nyfiken gul skrev 2012-02-03 18:46:11 följande:
    Du kan börja med att gå ut i butikerna och prova kläder och se vad som passar dig och vad du kan tänka dig för kläder. Du kan alltid fråga expediten om goda råd .

När du vet vad du har för storlek och vad du vill ha så kan du alltid fynda till en början på Tradera tex. 

Du behöver inte shoppa för tusentals kronor, en bra basgarderob räcker långt. Där har du några bra basplagg som alla kan kombineras med varandra.  En pennkjol, en kavaj och ett par snygg-byxor kan kombineras i det oändliga med blusar, skjortor och enkla släta toppar.     
    Håller helt med. Sen när ekonomin tillåter kan du köpa vidare så att du har kavaj, kjol och byxor i flera färger att kombinera med blusar etc.
    Börja med en basfärg, svart eller grå är bra färger att börja med, passar till alla möjliga färger. Kolla som sagt upp din stl först, sen kan du kolla katalogerna, där har de ibland utförsäljning och man kan få kavaj, byxor och kjol i samma tyg för under 1000 kr, ibland tom under 500 kr. Tradera är annars ett mycket bra alternativ.
    Blusar etc kan du köpa snygga för 250 kr, ett par såna samt några fina toppar räcker långt.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (snart examen) skrev 2012-02-06 08:30:43 följande:
    Ok, men min svärmor arbetar på bank och hon har alltid kavaj och matchande byxa eller matchande kjol. I vilket fall går man inte i jeans och tröja.
    På min bank går man med snyggare tröja/skjorta/blus och lite snyggare byxor eller kjol. Någon enstaka gång har jag sett någon med kavaj och då ser det ut som om det är deras ytterplagg (på vår/sommar).
  • SupersurasunkSara
    http://www.halens.se/fynd-mode-kvinna-nederdelar-427/kjol-064166/paging$1,25?oc=036

Den här kjolen och blusen nedan hade garanterat fungerat iaf på min bank och jag gissar på de flesta andra banker med.

http://www.halens.se/fynd-mode-kvinna-överdelar-426/blus-065659/sorting$score,Descending/paging$2,25?oc=036

Du kan ju köpa in dig på iaf två nederdelar och två överdelar som kan kombineras ihop tillsammans utifall du skulle få komma på två intervjuer på samma ställe. Sen när du får en tjänst så kanske du har hunnit spara undan lite grann och kan köpa några fler och så bygger du på. Köper du som sagt basplaggen tidlösa kan du köpa billiga blusar och toppar i trendfärger samt ha iaf minst en vit så har du alltid något att ta på dig.
Svar på tråden Behöver snart en ny garderob....