Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

*funderar* Ska alla antas veta om TS är "lågbegåvad" och därmed ska behandlas varsamt och helst ignoreras eller om hon verkligen har den attityden som beskrivs och därmed är lovlig att argumentera emot?

• Jennie med ie
    Stella Stella Jaded skrev 2012-02-04 14:09:38 följande:
    Det tycker jag inte. Men det är nog ganska uppenbart att de flesta som dras till hennes trådar känner igen henne och tar chansen att sparka nedåt lite. Det är alltid mysigt.
    Tråden ligger (i alla fall hos mig, borde vara samma överallt) bland "hetaste debatterna" och dit dras nog många.
    Men visst, jag har inte följt trådarna och memorerat vilka nick som brukar skriva i dem...
  • Jennie med ie
    move skrev 2012-02-06 23:30:25 följande:
    Yow, vad snackar ni om... det heter write... Knas....
    Jadå, VI vet det. Du visste inte utan menade att skriva = wright och sa man annat var man en obildad idiot
  • Jennie med ie
    move skrev 2012-02-06 23:44:49 följande:
    Om du läst vad jag sagt på min blogg så är det ganska uppenbart att jag VET vad allt heter, men att jag av olika anledningar, för det mesta slarvfel, skriver fel.. Är det svårt att förstå? Det har jag tom skrivit om ganska nyligen.

Då någon skriver I'm happy och sen skriver I'm hapy betyder det att den inte vet hur ordet stavas på Engelska?
    Du vet vad allt heter och ändå skriker du ut här att det heter nåt helt annat och att de som inte fattar det är obildade idioter. Ja det verkar ju.... bildat, verkligen Alltså det är inget tvång med korrekt språkbruk här, alla skriver vi fel nån gång, men de blir helt galet när man försöker trycka till andras språkunskaper och framhäva sina egna genom att själv skriva helt fel och kalla de som korrigerar för öknamn.
  • Jennie med ie
    move skrev 2012-02-06 23:58:33 följande:
     Skriker ut här? Jag vet inte ens vad du skrev...
    Dom som utbildar sig i skolan formas till idioter, ja....
    Dom tror att dom lär sig hur saker och ting ska stavas, en smart människa skulle förstå vad ordet betyder oavcett hur det stavas.

Du tror seriöst att jag hade sagt så om jag kom ihåg hur det stavades?
    Du sa att det stavades fel, det var allt jag såg, då stavade jag fel tillbaka, vad är fel i det? Att jag kallade dig outbilad idiot? Du stavade fel, ni säger att någon som går i skolan är smart, därför fick du det svaret. Inte för att jag inte visste hur t egentligen stavas...

Förstår du? 
    Nej jag stavade inte fel. DU stavade fel (wright istället för write och thought istället för taught), jag citerade dig enbart, du kallade mig obildad idiot. Du blev korrigerad ang. stavningen men fortsatte hävda att du skrivit rätt, du höll fast vid den felaktiva stavningen, och kalla de som korrigerade dig för obildade idioter. (Jag har f ö aldrig skrivit att "någon som går i skolan är smart")

Som sagt, det är helt i sin ordning att stava fel då och då. Det patetiska kommer in när man som du framhävdar sin språkliga förmåga trots att du fortsätter hålla fast vid den felaktiga stavningen och sen kallar de som faktiskt stavar det rätt för öknamn.

Ovanstående är fullkomligt solklart för de flesta. Du ser dock inte sambanden.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska