Felinne skrev 2012-02-06 13:08:05 följande:
Oj det var mycket information :) Jag planerar att arbeta men vet ännu inte om det kommer bli för min nuvarande arbetsgivare eller om det blir för någon annan. Tack så jättemycket ditt svar. Väldigt värdefull information för mig och min man
Varsågod

. Det är många regler att ta hänsyn till och kan du vara tjänstledig så att du har jobbet kvar när du kommer hem, eller ännu bättre vara utsänd och jobba för svensk arbetsgivare i USA så vore det ju det enklaste och tryggaste, om du inte känner att det är viktigare att få barn snarast. Om ni räknar med att ni klarar er på att din man jobbar och du har lägsta FP på 4000 kr så kan ni ju såklart köra på med bebisplanerna om ni har barnlängtan

. Jag är själv lite kontrollfreak så jag känner mig tveksam till att åka över eftersom jag inte har en tillsvidaretjänst att kunna vara tjänstledig ifrån och då tycker jag att det är otryggt att skaffa barn och få lägsta FP när man inte vet när man kan få jobb igen efter föräldraledigheten. Hade jag haft ett fast jobb hade jag nog satsat

.