• Kylie

Hur ofta säger du till ditt/dina barn att du älskar dem?

Diskuterade med en vän, hon sa att hon väldigt sällan säger "jag älskar dig" till sin son men att hon ofta berättar hur viktig och betydelsefull han är osv. Jag säger det iaf två gånger i veckan.

Ni då?? 

• Svar på tråden Hur ofta säger du till ditt/dina barn att du älskar dem?
  • lövet2

Aldrig med de orden. Jag är i fel generation för det och använder andra ord och andra sätt.

• Kaosmamma

Jag har typ aldrig hört fet från mina föräldrar, jo några få gånger och fått vykort osv där det står det. Jag har svårt att säga det till min mamma men skriver det på kort ibland. Pappa dog men hann säg det strax innan han dog. Men nu säger jag det till mina tre barn nästan dagligen och de säger det till mig en till två gånger per vecka. För mig är det jätte viktigt. Men sen säger jag det även på andra sätt och genom att visa det. Men just de orden.. Ofta! Sen har vi en dotter som är svårt sjukt och allt är inte så självklart där, så detta gör att jag vill att de ska få höra det väldigt ofta. Man vet aldrig...

• Nancie

Just orden "Jag älskar dig" säger jag kanske två-tre gånger i veckan.
    Men varje dag talar jag om för mina barn vad dom betyder för mig.

• Placebo

Nästan varje dag. Ibland säger jag kanske inte att jag älskar henne men att hon är det bästa som finns och att jag är glad att hon finns i mitt liv.

• YummyMami

Varje dag flera ggr om dagen, även de veckor när de inte är här, så pratar vi i tel morgon och kväll och säger god morgon eller god natt och älskar dig. Utöver det så förklarar jag ofta hur fina de är och vilken tur att jag fick precis dem och inte någon annan gräslig unge/ungar. 

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Just Like Honey

Vet inte riktigt, tänker inte på när jag säger det eftersom det kommer så spontant. Det variera väldigt, vissa dagar blir det flera gånger, ibland går der flera dagar emellan. Senast jag sade det var igår, tror jag.

• Tjohalia

dagligen, i nån variant iaf! "älskade unge" eller "älsklingen min" eller liknande. Men alltid ett "jag älskar dig" vid nattning. Fast det går mest på slentrian från båda håll så det värdesätter jag inte lika mycket som dom där andra stunderna, när vi kramas och myser och säger "du är så viktig för mig".

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Snäckan84

Oj d är ofta, både jag och min sambo säger det flera gånger om dagen. Både till varandra och barnen och min äldsta pojk på 3 år brukar krypa upp i famnen och ge mig en kram och säga "jag älskar dig mamma" men min minsta som är strax över året pratar inte så mycket än men han kryper oxå upp i famnen o ge oss puss o kram och då brukar vi säga "älskar dug oxå" men vi talar oxå om hur mycket de betyder för oss med andra ord samt visar dem.

• Celes

Jag säger det varje dag till mina barn.
    Är inte uppväxt med att mina föräldrar sagt så till mig och mina syskon. Mamma har börjat på senare år men det känns mest obekvämt för min del. 

Svar på tråden Hur ofta säger du till ditt/dina barn att du älskar dem?