• Anonym (1)

Är jag för "på"?

Hej TS
    Jag känner igen mig i ditt dilemma. Jag träffade en kille i höstas och vi dejtade. Han hörde av sig, jag hörde av mig och allt kändes bra och jag blev väldigt intresserad och kär med tror jag.
    Men nu har jag väntat en vecka på att han ska svara på mitt senaste sms.... Jag hade gett mig sjutton på att inte vara för på och inte stressa honom på nåt sätt.
    Så nu sitter jag här och börjar ge upp... mina tankar går till att börja dejta andra killar igen, för jag orkar inte vänta på att han ska svara när han har tid eller lust. Till detta hör att han för ett par veckor sedan åkte till en annan stad (långt från där jag bor) här i landet  för att jobba och detta började när han for iväg.

Jag vet inte heller hur jag ska bete mig eller vara...  jag är bara ledsen just nu :(

• Anonym (1)

Nu är inte jag trådstartaren (och förlåt ts om jag ställer en fråga har i din tråd, hoppas du har överseende) men...
    jag har då en fråga till er andra som svarat... när är det okej att kommunicerar tillbaka?
    Som jag skrev tidigare så har jag låtit killen i fråga få tid på sig och svara tillbaka, men nu har det gått en vecka utan nån respons från honom. Ska jag fortsätta vänta eller när är det då "ok" att jag skriver ett sms till honom igen och typ frågar om han lever fortfarande? Foten i munnen 

• Anonym (1)
    Anonym (Självkänsla ?) skrev 2012-02-04 20:41:09 följande:

Till anonym 1, har det gått så lång tid utan kontakt skulle jag faktiskt dra slutsatsen att killen inte vill ha kontakt längre och om jag mådde bättre av det se till att själv avsluta det officiellt om han nu är för feg för att göra det själv!

Jag tycker du gör rätt i att fundera över att hitta någon annan för vill du verkligen ha en kille som inte orkar höra av sig alls på en vecka? Du kan knappast anklagas för att vara för på om du har väntat på livstecken en hel vecka. 

Ibland är det bättre att själv ta initiativet då slipper man känna sig som ett passivt offer även om det råkar vara precis det resultat som killen vill uppnå men är för feg för att göra själv. Man kan ju passa på att tala om vad man tycker om att någon är så feg och inte törs stå för sina känslor.

Tack för ditt svar. Och självklart finns tankarna på att avsluta detta. Men grejen är att innan han drog iväg för att jobba så pratade vi framtid och på hans önskan så avslutade vi våra nätdejtingkonton osv... så jag har lite svårt att tro på att han verkligen vill avslutade detta och inte just nu bara har mycket att göra med jobbet.
  • Anonym (1)
    Anonym (teknikstrul?) skrev 2012-02-04 21:18:07 följande:
    Men tänk om SMSet faktiskt inte kom fram. Klart du ska ge honom en chans. Skicka ett neutralt kort SMS och bara fråga hur han har det. Absolut inga anklagelser eller undertoner om att han väl måste vara död som inte hört av sig. Mitt förslag. Lycka till.
    Jo, det är nog bäst att försöka göra det så neutralt som möjligt. Kom att tänka på att han även fredagen innan det där sista sms:et skickade sms till mig där han skrev att han tyckte det var tråkigt att jag hade gett upp så lätt... bara för att jag inte svarat på hans 3 sms han under en timmes tid skickat!
    Killar, man kan ju bli irriterad för mindre.. då var det nästan så att jag blev irriterad för att han var lite för ivrig och inte kunde vänta en kortare stund på svar från mig.. haha
  • Anonym (1)
    Lena skrev 2012-02-04 21:32:31 följande:
    Fast ring ännu hellre, då får du direktrespons.
    Ja, fast jag har tänkte på det. Tänk om det faktiskt är så att han har mycket att göra med jobbet och jag ringer olägligt.. han jobbar väldigt ojämna tider både nätter och dagar så jag vet inte när han inte jobbar... så då skulle det nog kännas bättre att skicka ett sms eller mail som han får besvara vid tid. 
    Fast jag kanske bara är för mesig här... kanske blir att försöka ringa ändå... fan vad man ska krångla till saker hela tiden då. 
  • Anonym (1)

Nu känns det som om jag har tagit över tråden.. förlåt TS! Ska försöka tagga ner och återlämna tråden! 

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-04 22:00:46 följande:
    Varför inte? Ledsen har tom gråtit för att jag blir så orlig att han ej gillar mig längre :(
    Ja, sånt där är jättesvårt. Men man ska nog inte alltid visa sig så sårbar. Jag har som sagt samma problem.. jag tror att vi måste försöka hålla oss lite kalla :(
  • Anonym (1)

Godmorgon på er TS och "SAMMA"
    Som sagt så känner jag igen ALLT vad ni skriver. Jag har inte heller fått nåt sms här under helgen. Tänkte kanske att killen skulle höra av sig under helgen och undra hur jag haft det eller vad jag gjort eller nåt... men nä inget. Jag har alltså nu väntat över en vecka på att få nån respons ifrån honom bara för att jag tänkt låta honom ta initiativet till kontakt för att jag inte skulle vara "för på"... men vad har det hjälpt inte ett jävla skit.
    Och jag börjar nu blir fasligt förbannad och skulle helst av allt vilja skriva ett argt sms och berätta hur jävla arg och ledsen jag är och säga att jag vill ge upp detta med honom.
    Men det vill jag ju inte egentligen :)
    Funderar på om jag ska ringa som någon tidigare i tråden skrev eller om jag ska skriva ett litet neutralt sms.
    För att skriva ett argt eller krävande sms är inte den bästa vägen att gå, det har jag förstått även om det är jättesvårt att låta bli.

Och jag fattar inte heller varför de inte kan ge oss MAX 1 minut och bara skriva ett litet godnatt eller godmorgon eller kram eller vad sjutton som helst, så himla svårt eller tidskrävande är det ju faktiskt inte!!!!!!!! 

• Anonym (1)
    Eisa skrev 2012-02-05 11:09:30 följande:
    Jag brukar vara ärlig och säga att det här känns inte bra just nu och jag struntar i det här nu.

Då kommer de rusande.
    Jag har gjort detta nu. Fast på mitt egna sätt. 
    Jag hoppas inte jag kommer bli singel nu... men nånstans så känns det som om det är just det som kommer att hända. Men då är det väl lika bra att det händer så att jag kan gå vidare i mitt liv!!  
  • Anonym (1)
    Anonym (Kille) skrev 2012-02-05 14:46:35 följande:
    Detta mysteriem med tjejer alltså, nu har jag en helt underbar fru som jag varit med i snart 9år .
    Men får alltid höra från polare att de får skit för dom inte har konstant kontakt (sms, tele osv) en nån tjej de nyss träffat .
    Jag förstår dom att dom inte ids ringa smsa i floder varje dag eller kan svara på stubinen.
    Man måste ju få smälta förhållande och få lite tid för sig själv ibland, inte för att man inte vill träffas eller gillar den andra utan bara för att få tänka på sitt egna ( kan vara vad fan som helst).

Tror det är större chans att killen sticken för att han blir förbannad för att han får pressen från "er" över denna konstanta kontakt TROTS inget är fel. Varningsklockan "kontrollbehovs brud" ringer ju fler än en gång i huvet.

Kan ju också var att man ser smset men har inte tid att svara fast man vill, men tänkar svara senare men det flyger ur huvet och glöms bort.

-Puss, jag älskar dig!     Måste man svara på det NEJ! även om det är kanske det bästa.

Summa sumarum.

SLAPPNA AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gillar killen dig så märker du det, vill han inte ha dig så marker du det. 
    Men om man inte hör nåt på en vecka.. tycker du det är okej att inte ens höra av sig på en vecka? Är killar så j-a fega att de inte vågar stå för och säga att de inte vill fortsatta, varför inte bara säga de då på en gång!?
Svar på tråden Är jag för "på"?