• Anonym (1)

Är jag för "på"?

Anonym skrev 2012-02-05 19:23:37 följande:
    Nej att inte höra av sig på en hel vecka, då skulle jag lägga ner. Jag skulle inte ens nedvärdera mig till ett "lever du"
    Nog skulle han få höra av sig och be om ursäkt och ha en bra förklaring
    Jag har som sagt gett upp och skickat ett sms till honom med det meddelandet... så jag betraktar mig nu mer som singel. 
    Och självklart har jag inte fått nån respons på det heller. 
  • Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-05 13:58:38 följande:
    Hej! Men vilken kille! En hel vecka?! Hoppas att han har en riktigt bra förklaring... Om jag var du skulle jag skicka iväg ett sms där det stod typ "Lever du?" och så någon liten fråga efter om hur det är med honom och sådär, helt neutralt precis som du sa :) Killar kan vara så himla hopplösa! Jag tycker att vi är värda den där minuten du pratar om, liksom ett endaste litet sms?! Man blir så arg och framför allt ledsen... Grät hela fredagen för att han inte hade svarat på mitt sms som jag skickade torsdag morgon, och jag var helt 100 på att han hade släppt mig så att säga. Men han hörde faktiskt av sig sen och det är jag jätteglad för :) Det visade ju att han faktiskt tänkte på mig trots allt, fastän att han inte tog sig dem där sekunderna och svarade på mitt sms...

Jag har börjat att "spela svår" nu, men det är verkligen inget för mig! Jag VILL ju sms:a honom och höra av mig och sådär, men jag har märkt att ju mindre jag skriver desto mer hör han av sig tillslut. Sen i torsdags har jag inte hört av mig till honom en endaste gång, och i fredags kväll ringde han och ville prata lite, och så sms:ade vi jättemycket igår :) Och det var HAN som hörde av sig :) Helt hopplöst kanske det inte är mellan oss, men jag skulle gärna uppskatta att han hörde av sig lite mer och VISADE att han tyckte om mig...

Hur länge har du och den här killen träffats? Bor ni i samma stad? Är ni i samma ålder? :)
    Åh "samma"... tack för ditt svar, jag missade visst det lite där...sorry

Vi har inte träffats så länge sen i november tror jag det var och vi bor i samma stad och är i samma ålder på ett sådär.

Jag vill också ha ett positivt svar.. men jag antar som jag skrev tidigare att det inte är nåt att ha och jag ska väl anta att det är skönt och att jag antagligen också ska vara glad över det. Men det är jag INTE... jag är jätteledsen och hoppades verkligen på den här killen
  • Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-05 21:17:33 följande:
    Ingen fara! :)

Oj jösses, sen i november? Hur kommer det sig? :(

Jag förstår hur du känner dig... Men se det såhär (även om det är så jävla svårt); han är inte värd dig! Är han så "upptagen" att han inte ens har tid att höra av sig till dig på en HEL vecka, så är han inget att ha! Han är säkert världens gulligaste kille enligt dig och sådär, och du vill verkligen ha honom, men han beter sig som en skit (ursäkta uttrycket!) och du är värd något bättre! Någon som faktiskt VISAR att han bryr sig om dig och som hör av sig till dig. Åh vad jobbigt du måste ha det just nu :( Finns kvar här om du vill prata mera! Kram! 
    Tack! Ja, självklart är det lite jobbigt just nu. Men jag överlever, har överlevt sånt här förr.
    Skönt att det har löst sig för dig.
    Jag vet att han inte är nånting att ha... men jag blir så trött, som sagt är det inte första gången som jag råkar ut för sånt här. Jag tror jag riktar in mig på fel killar :) 
  • Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-05 22:15:43 följande:
    Så är det alltid (iiih, peppar peppar!!!) med oss tjejer, vi faller för "fel" killar... De verkar ju så himla bra i början, och så visar dem sig vara svin sen... Jag tycker att du ska ge dig ut på dejtingmarknaden igen och haffa en riktig goding! :)
    Buhäää Han var ju en riktig goding ju... eller skulle ha varit iallafall, suck! :(
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-05 22:24:50 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men har bara en fundering. Han har inte hört av sig på en hel vecka, men har du det då? Han kanske går omkring o tänker precis som dig?
    Jo, så har jag funderat... men idag så skickade jag ett sms till honom. Och jag har ännu inte hört nånting. Kommer kanske inte att få göra det heller? Och om jag får ett svar antar jag att det blir negativt om att han inte vill fortsätta träffas. Men det håller jag på att försöka just nu att acceptera!

• Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-05 22:40:35 följande:
    Jag tycker ändå att han borde ha stake nog att sätta sig ner tillsammans med dig och berätta hur han känner, så att även du har en chans att berätta vad du tycker och tänker. Ring honom imorrn och fråga? Klart att du vill veta vad det är som har hänt som har fått honom att bli sånhär! Det har du med all rätt att veta tjejen!
    Tack för all pep!
    Jag vill ju att han ska höra av sig själv och berätta, jag vill inte "jaga" honom om en sån här sak!

Hur går det för TS? 
  • Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 00:24:01 följande:
    Borde väl ha anat att det skulle finnas någon som skulle kommentera det, jag menar OFTAST med oss tjejer... Bättre?
    Sådär är det alltid. Det finns alltid folk som måste kommentera precis allt. Jag tycker att folk som inte har något att egentligen tillföra kan hålla sig ur tråden!
    Vi försöker ju bara peppa varandra och vara lite stöd. Ni andra bara förstör och drar ner stämningen. 
  • Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-02-06 13:02:18 följande:

Haft fullt upp i helgen. Skönt då slipper man tänka så mkt...
    Vi har hörts av i helgen men mest på mina iniativ, upplevde honom väldigt sval,  men ska träffas imorgon så då får vi se hur det känns. Han blev glad när jag  ville träffas s det bådar ju gott. Han har jobbat i helgen så det kan ju vara en orsak till att han ej hört av sig så mkt...

Åh jag blir lite avundsjuk... jag vill också att det ska lösa sig för mig. Men som sagt jag har gett upp det. Och jag har fortfarande inte fått minsta lilla respons på sms:et jag sände iväg igår. Och ju mera tiden går, vågar jag faktiskt inte ens ringa
  • Anonym (1)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 15:42:52 följande:
    Men lillan :( Har han inte svarat på ditt sms?! Då tycker jag att du ska strunta i honom! Han verkar ju va en riktig fegis som inte ens kan berätta för dig hur han känner! Är alla killar så? :( Vilket svin! Du är klart värd någon bättre!
    Tack! 
    Ja, jag har gett upp honom. Men jag skulle ändå vilja ha den där lilla, lilla bekräftelsen så man till 120% VET liksom... lättare att helt gå vidare då.
    Lena skrev 2012-02-06 15:50:23 följande:
    Det finns inte leveransgaranti på sms så man kan inte om och när det har kommit fram. Därför ska man ringa om viktiga saker.
    Så sant, så sant. Men jag blir så feg och jag känner ju på mig att det inte kommer bli nåt bra svar osv. Och jag vet att jag kommer bli så ledsen när man får det uttryckt i tal i en telefon...
  • Anonym (1)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-06 16:04:11 följande:

Okej, jag kan inte se på detta tågkrasch utan att säga något.

Ni tjejer/kvinnor som är "på" (För ja, det är precis vad ni är) kan inte förvänta er att killen/mannen ni vill ha ska börja ta intiativ om NI alltid är den som tar intiativet! Fatta att han blir lat och bekväm med att du hela tiden är den som styr "skeppet"!

Han hinner inte ens sakna dig!

Man kan avgöra hur ett förhållande kommer att bli/sluta genom att se till hur förhållandet började.

Började det med att du alltid var den som tog kontakt, planerade,var den som var på, den som alltid pushade för att träffas osv så kommer det fortsätta vara så!

Sen så ska jag berätta en liten hemlighet...Killar respekterar inte tjejer som är "på" och den som är den som hela tiden tar intiativ. De tycker om den tjejen som är svår att få för det höjer hennes värde och gör så dom kämpar mer för att få henne. Biologi 101.

Lägg ner telefonen och skaffa ett intressant liv! Sluta sms, sluta ring, SLUTA var den som alltid är "på"!

Låt killen komma till DIG! Låt han kämpa lite! Sluta sitt vid telefonen och vänta på att han ska höra av sig! Gå ut med dina vänninor och återigen, skaffa ett intressant LIV så du har något att göra förutom att smsa hela tiden.

Tjejer som er lever för killar, ni väntar på att killen ska göra ert liv intressantare, typiskt såna tjejer som ALLTID ska spendera tid med killen och när ni inte gör det så SNACKAR ni om killen med era vänninor istället för att umgås med dom!

Kom igen nu och sluta vara så patetiska! Sen så undrar ni varför killen gör slut...för att ni har inget liv utanför förhållandet! Inget att prata om förutom killen! MED KILLEN! Klart han tröttnar. Om ni inte har någon hobby (för det tror jag inte någon som smsar och analyserar en kille de dejtar 24/7 har) så skaffa en. Han vill ha en intressant tjej så som ni vill ha en intressant kille!

hade han hört av sig 24/7 så skulle ni också tröttna! Sluta vara så klängiga och föj mitt råd!

Men varför kan inte killar fatta att när de inte hör av sig, inte tar initiativ osv gör att vi blir ledsna och känner oss obehövda. Varför kan inte killar ge lite också.
    I mitt fall var vi lika på tills en dag då han bara tydligen bestämde sig för att sluta höra av sig och inte ens ge en förklaring... är det ett fint sätt att behandla en annan människa???
    Jag gav honom tid.. men på en jävla vecka bör även en kille kunna fatta att man bör höra av sig. Vare sig det är  för att "göra slut" eller att höra av sig för att han vill!!!
Svar på tråden Är jag för "på"?