Inlägg från: Anonym (SAMMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SAMMA)

Är jag för "på"?

Weird One skrev 2012-02-09 16:10:33 följande:
    He's just not that into you.

Sorry...
    ???
    Varför skriver du så? 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 19:17:11 följande:
    Det är ju uppenbart att det är som hon/han skriver. Läs boken
    Jag har sett filmen :)

Men i TS fall är det ju inte alls likadant som i filmen/boken? TS kille hör ju av sig, men han har blivit lite mindre gullig, precis som han jag dejtar. Det behöver väl ändå inte betyda att de inte tycker om oss? Hade de inte tyckt om oss hade de inte hört av sig alls har jag minsann fått lära mig! :) Finns en väldigt klok kvinna här i tråden som ger oss tips, råd och berättar hur killar funkar ;) 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 19:27:46 följande:
    Jag tycker att det låter som de gör nog för att "hålla er varma", inte mycker mer än så tyvärr Sedan är jag inte mycket för kvinnor som sitter och säger "men det måste väl betyda att han tycker om mig". Om han tycker om en vet man det.
    Vad menar du med "hålla oss varma"? Jag har testat att inte höra av mig till den jag dejtar, och när jag inte gör det hör han av sig till mig, är inte det ett bra tecken? Trodde jag... :( 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 19:34:12 följande:
    Självklart ska du gå på din egen känsla. Känner du att det är bra så är det ju det, det kan ingen på FL på berätta för dig För mig har det varit så att de killar som verkligen gillar mig har hört av sig hur mycket de än haft och varit lika gulliga hela tiden. De som inte varit så seriösa/intresserade har hört av sig lite då. Så pass att jag skulle stanna kvar, men inte mer än så.

En annan sak, vill du vara med en kille som hör av sig så lite? Det vill inte jag. Jag vill ha en som tar sig tid och inte spelar några löjliga spel eller ännu värre utnyttjar att jag gillar dem mer och därför finner mig i att behandlas så. 
    Du har faktiskt en poäng där... Jag vill ju så gärna tro att han tycker om mig, och det verkar som att han gör det när vi väl ses. Klart att han fortfarande är lite gullig, men inte på länga vägar som han var i början... Men han hör ju av sig, och varför skulle han bara vilja ha mig kvar utan att det blir något?

Jag vill ju självklart vara med en kille som hör av sig till mig, men alla killar är ju inte sådana att de hör av sig 20 gånger om dagen tyvärr. Jag har fallit totalt för den här killen, och jag vill inte släppa honom bara för att han inte sms:ar och ringer stup i kvarten. En del av mig önskar att han kunde höra av sig liiite oftare, men nu vet jag ju att han hör av sig om inte jag gör det. Och det måste ju betyda något, eller.....? :) 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 19:46:23 följande:
    Varför han skulle vilja ha dig kvar utan att det blir något? Han kanske redan får vad han vill ha. Kravlöst dejtande och kanske tom sex?

Nä inte 20 gånger om dagen såklart, men en gång om dagen iaf tycker jag och att ses några gånger i veckan.  
    Vi har absolut INTE sex varje gång vi ses, ska jag säga då. Vi brukar mest sitta framför TV:n och mysa där han håller om mig och sådär. Hade han varit ute efter enbart sex tycker man ju att han borde slutat höra av sig för längesedan...

Oftast hörs vi varje dag, som jag sa. Hör inte jag av mig på en dag, så gör han det framåt kvällen. Men vad vet jag... 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 21:09:08 följande:
    Hur ofta ses ni då?
    Varannan vecka då han jobbar i en annan stad varannan vecka. Och så på helgerna.
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 21:36:59 följande:

Idag har han tagit kontakt först på em (vi brukar alltid skriva go morgon) och jag svarat lite kort men inte otrevligt. Så nu få vi se vart detta bär vägen. Han är nog lite förvånad eftersom jag brukar vara jätte gullig och skicka fina sms, men idag har han inte fått nått. Nu är det han som får ta kontakt och vara lite gullig. Undra vad han kommer göra :)

Bra där! :) Så brukar jag också försöka göra numera :) Förmodligen kommer han att undra varför du inte skriver som vanligt och så kanske han inser att han inte ska ta dig för givet :)
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-09 23:36:13 följande:
    Hoppas det!
    Min mening lite. Dock inte fått nått gonatt sms idag :( Han sover redan till 99%... trist!!!! 
    Inte jag heller :( 
  • Anonym (SAMMA)

Det låter väl klokt det du skriver, men klart man börjar undra när killen varit hur fin och gullig som helst och sedan bara lägger av med det?

• Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-10 13:07:24 följande:
    Jag är lite gammal så jag har möjligen inte hängt med i svängarna, men är det helt ute att prata med varandra och fråga saker alltså?

På den tiden jag dejtade (eller sällskapade för att använda en urtidsbenämning), så tycker jag mig minnas att det gick att ta upp saker och få dem ur världen. "Tycker mig märka att du inte är så uppmärksam längre, har du mycket på jobbet eller har intresset svalnat? Om det är det sistnämnda så vore det bra om jag fick veta det så att vi slipper att slösa varandras tid." Eller: "Hur ser du på det vi har? Är du nöjd, eller tycker du att det finns något vi borde göra annorlunda? Själv önskar jag mig lite mer uppmärksamhet från din sida, tycker du att jag ger dig tillräckligt?"

Typ. 
    Du har rätt, men (nu vet jag inte hur gamla de andra här i tråden är) jag är 20 år och man är liksom van vid att sitta vid antingen dator och chatta på FB eller sms:a på en mobiltelefon. Eller ringa, vilket som. När vi träffas är det hur bra som helst, men det är det att det inte händer så ofta. Varannan vecka som sagt, och oftast under helgerna om ingen av oss har annat att hitta på. Oftast är det jag som föreslår att ses, men han kommer självklart med idéer om var vi ska vara med mera, och när vi ses  är han sådär urgullig igen, som han var i början. Ser mig lääänge i ögonen, håller om mig och tar min hand. Då är jag fast igen, och klarar inte av att fråga hur han egentligen känner för OSS. Nästa gång vi ses har jag dock lovat mig själv att jag ska dra upp det, för jag orkar verkligen inte gå runt och oroa mig med en klump i magen hela dagarna (okej kanske lite överdrivet men ändå), det tar verkligen på energin... Nästa gång SKA jag göra det!!!
Svar på tråden Är jag för "på"?