• om drömmen slår in

    Behöver råd från Gonal-f användare!

    Hej!
    En liten fråga...

    Jag tar Gonal-f för att försöka bli gravid (inte vid IVF ännu..) Nu är det så här, att jag brukar ta sprutan kl 19.30. Sköterskan som lärde mig hur man gör, sa att det inte får skilja mer än en timma tidsmässigt.
    Men ikväll vid just den tiden sitter jag på bussen på väg till jobbet. Vore skönt att slippa ta den på bussen.

    Så vad tror ni, är det dumt att låta klockan bli 19.50-20.00 innan jag tar sprutan. Det kan väl inte vara någon fara, eller?

    Känns löjligt att fråga om en sådan här sak, men vill ju inta förstöra något...

    Ha det gott i kylan!

  • Svar på tråden Behöver råd från Gonal-f användare!
  • om drömmen slår in
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-04 16:24:24 följande:
    Det borde absolut inte vara mån fara, jag har inte alls fått sådana strikta anvisningar...
    Tack :) Jag tycker heller inte att 20 minuter hit eller dit  borde spela så stor roll. Men känns ju alltid bra att höra vad ni kloka här på familjeliv tänker :)
  • lillamillan

    Jag fick infon att man skulle ta stimuleringssprutorna så regelbundet som möjligt, men en halvtimme kan ju varken göra till eller från. Det enda som är extremt viktigt med tiden är ju ägglossningssprutan inför ivf...den får man knappt missa med 5 minuter.

  • kajsaa

    Hur har dte gått för dig TS? jag ska också börja med gonal-f snart, om typ 2 veckor. kan du inte berätta hur det går för dig?

  • om drömmen slår in
    kajsaa skrev 2012-02-22 22:29:54 följande:
    Hur har dte gått för dig TS? jag ska också börja med gonal-f snart, om typ 2 veckor. kan du inte berätta hur det går för dig?
    Det försöker som denna tråden handlar om, var det första försöket vi gjorde med Gonal. Och efter många koll, och liten justering av dosen, så växte det till sig en stor fin äggblåsa på 20mm. Så rent medisinskt fungerade det bra. Tyvärr blev jag inte gravid det försöket. Tog även Ovitrelle för att få ägget att släppa...

    Men nu håller jag på med andra omgången sprutor. Började spruta i måndags med 50 enheter, och ska på VUL på måndag, så vi får se om det har hänt något då...

    Är det första försöket ni gör med Gonal?

    För övrigt tycker jag det fungerar bra. Det är ju lite pass med att ha med sprutan om man ska iväg och så, men snart får man in en rutin för det. Och några direkta biverkningar har jag inte fått av den heller, kanske lite tröttare än vanligt bara.

    Önskar dig eller er, stort lycka till!
Svar på tråden Behöver råd från Gonal-f användare!