Varför tjuter vår toalett?
... började tjuta och gnälla en dag bara. Ibland när man sitter på den blir den tyst en liten stund (mega-knäck för egot! ).
Vad kan det vara?
... började tjuta och gnälla en dag bara. Ibland när man sitter på den blir den tyst en liten stund (mega-knäck för egot! ).
Vad kan det vara?
he he... jag bor i Västerhaninge. och jag har en stor farlig hund och snokandes grannar...
*skojar!*
Det låter en del, men det blir ju bakgrundsljud efter ett tag...
... kanske borde fråga... Vad är ett menbran i flotören? Hur ser ett sånt ut och var sitter det?
*asgarv*
Förlåt att jag skrattar men det låter lite roligt att toaletten tjuter...
stäng av vattnet o öppna locket på cisternen. så ser du ett rör som kommer in där på toppen på det röret sitter membranet en svart packning. under den sitter det troligen skräp eller så är den slut. kolla det. Lycka till. Jag bor i norrköping så det är lite långt att åka o hjälpa dig.
väääldigt ledsen toa hemma hos oss...
Lycka till !
o tack för kakorna.
Åh det där var vi med om på vår toalett i en lägenhet vi hade...
det där tjutandet kunde få mig att fullkomligt krevera och det som fick den att sluta tjuta (för en stund) var om man sparkade till toalettstolen...
Det var något i den som skulle bytas för det fixade vaktmästaren, men vad det var kan jag ju inte hjälpa dig med eftersom jag inte brydde mig om var vaktmästaren gjorde
Har du försökt trösta den? *hähähä*
Hehe, vilken bra rubrik, och så många FL-aktiga svar man kommer på. Särskilt om man brukar läsa husdjursforumet och så. "Har ni haft två toaletter men varit tvungen att avliva den ena nyss? Den kanske är ensam? Skaffa en bidé att ha bredvid, de går utmärkt tillsammans!" osv...
Tyvärr har jag inget seriöst svar på frågan, men, men!
Jupp. MutemansPappa har rätt. Kolla det först. Fixade själv till ett sådant fel i en gammal toa, för många år sedan. Den tjöt och sluta inte låta efter spolning, du vet, det ljudet som stannar kvar en stund efter man spolat... När jag lyfte upp hela "armen" som sitter under cisternen, men gummigrejjen längst ut, så slutade det efter en stund, men fick sen ringa till värden. Fick hålla på så efter varje spolning ett tag.
Lite nyfiken hur det gick för dig. Nu är MulemansPappa på jobbet och hjälper andra....
"Frugan"
jag skäms nästan lite (har skrivit i din mans gästbok) för jag får inte ens av locket på vattenbehållaren... sitter som fastklistrat. Känner mig otroligt korkad... LOL... Hoppas din man vet hur man får av locket...
Han hjälper dig säkert när han kommer hem.... ska säga till honom.
Titta runt på denna sida så kanske du hittar några instruktioner
www.ido.se/www/swe/idowwwswe.nsf/sp&cid=Tiedostot
Titta runt på denna sida så kanske du hittar några instruktioner
www.ido.se/www/swe/idowwwswe.nsf/sp&cid=Tiedostot
hej igen är det en knapp som du trycker ner åt eller är det en knopp du drar upp ? när du spolar ?
Hej, jag har också en tjutande toalett, tror ni jag kan fixa den själv? Jag misstänker att någon ventil har kalkat igen. Kanske bara kan stänga av vattnet, ta av ventilen och avkalka ventilen själv? Är det rimligt eller drömmer jag bara? ;)