• Rebecca 215

Huddinge förlossning

Hej allihopa

För 2v sedan var jag till min barnmorska och då var det dax att bestämma sig för vart jag ska föda, jag tog det närmaste, vilket blev Huddinge. Har någon fött där och vad är era erfarenheter? Finns det möjlighet för min sambo att sova över och har jag möjlighet att ta ett bad under värkarbetet? Har hört att det kan hjälpa till vid avslappningen. Är mitt första barn, så jag har INGEN aning angående sjukhus, tänkte bara på trafiken i Sthlm och ville inte ta Södersjukhuset, men blev lite orolig att jag kanske hamnar på ett dåligt sjukhus.

Hoppas få lite svar

• Svar på tråden Huddinge förlossning
  • emelyaus

jag vill också veta. :)
    brukar det finnas bra med plats där på sommaren i jämförelse med andra bb'n i stockholm?

• Rebecca 215

härligt att någon annan funderar också Kanske ska skriva här att jag ska föda 1 maj, tänkte just på om de brukar vara fullt som du skrev!

• Mozzy

Min bm berättade att lyxigast i stockholm just nu är danderyd. Pappan får stanna kvar efteråt (alla sjukhus har inte plats för det) och det var fräscha lokaler och bra. Därför är det också flest som söker sig dit och då också får åka därifrån för att det är fullt.

Hon berättade även att personalen ofta flyttar runt så om man har en superupplevelse på ett sjukhus kan det mycket väl vara så att två år senare så jobbar alla barnmoskor på annat sjukhus.   

• Nyfiken gul

nu är det iofs 13 år sedan jag födde mitt älsta barn där så mycket har väl hänt sedan dess men då fick jag all tänkbar vård jag behövde då han var sjuk och prematur. Den neonatala vården + akut förlossningsvård var helt super! Det är ju ett universitetssjukhus så man behöver inte fundera på vårdbiten, den är gudomlig.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • snoffsan08

Ja, på så sett är det jätte bra där. Att allt finns om det skulle bli några komplikationer.Men har hört att det är väldigt opersonligt. Jag har själv inte fött där, har fött alla mina 3 på Södertälje sjukhus. Där har dom inte samma resurser om det skulle bli för svåra komplikationer, men det är supermysigt och man känner sig väl omhändertagen. När jag födde min äldsta för ca 11 år sedan, så bodde pappan kvar där med mig dom tre dagarna som jag stannade.

• Bina86

Jag födde min dotter på KS Huddinge i maj 2010. Jag var nöjd. De var jättegulliga på förlossningen och visst var det rätt tråkigt och opersonligt uppe på BB men vi var bara kvar 1 dygn. Min man fick sova över och vad jag förstår så får pappan stanna i de flesta fallen och de prioriterar förstagångsföräldrar gällande detta. Det är rätt bra att välja de närmaste sjukhuset för det brukar inte vara så skoj att åka bil med värkar (det beror iof på när man åker in) och blir man hemskickad så är det ju ännu tråkigare om om åkt långt. 

• mimbo

Har fött på HS två ggr, första gången fick pappan sova kvar andra gången inte. Första barnet föddes i januari och andra i augusti.
    Tredje barnet födde jag på SÖS (aprilbarn) och pappan fick inte stanna.
    Är nöjd med bägge sjukhusen. Bra personal och jag kände mig trygg. Skulle jag föda barn igen skulle jag välja SÖS, tyckte snäppet bättre om det!

• Buzan

Jag födde på huddinge för två veckor sedan och jag är mycket nöjd. Trevliga barnmorskor och så har de familjeBB så pappan får stanna för 200 kr per natt. Stort rum, men ingen tv eller radio. Så ta med bärbar dator om du har. :)

• mimbo
    Buzan skrev 2012-02-05 12:26:14 följande:
    Jag födde på huddinge för två veckor sedan och jag är mycket nöjd. Trevliga barnmorskor och så har de familjeBB så pappan får stanna för 200 kr per natt. Stort rum, men ingen tv eller radio. Så ta med bärbar dator om du har. :)
    Men man kan hyra TV, kostade inte så mycket. Bara att säga till så kommer de med en!
  • Rebecca 215

Tackar för alla inlägg, men vad menar ni med opersonligt? Är det rummen som inte är så mysiga och varma som man vill ha dem eller vad menar ni? Jätte bra med ett universitetssjukhus, då allt finns på plats om det skulle uppstå problem, man vet ju aldrig, en sak att slippa oroa sig för. Men vet någon om det finns badkar?

Svar på tråden Huddinge förlossning