• Josephine

Hur gör folk med uteplats som har katt? Är allas katter,utekatter?

Vi håller på att kika på ett annat boende med uteplats. Och vi har en busig liten katthona som vi ska kastrera snarasts. Hon har varit lite kissig, kissat på mattor, husses jacka, väskor osv. Men hur fanken kan man hålla en katt inne om man uteplats, nå´n kommer säkert glömma att stänga altandörren. Är skraj för att hon kommer gå och kissa i sandlådan, kanske gå in på grannarnas uteplats om kissa på grejer. Hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör folk med uteplats som har katt? Är allas katter,utekatter?
  • MammaTillDomFinaste

ja, det är att antingen sätta nät eller hålla stenkoll på dörren helt enkelt. bäst vore ju med nät, så kissen kan få vara ute lie grann men samtidigt vara helt skyddad

• Zenobia

Vi har haft katterna kopplade och sen haft en lång lina så dom har kunnat gått en bit men inte så långt.

• Zenobia

Alltså det är dom gånger vi har varit ute som vi har kopplat kissen. Då har vi satt fast kopplet inne så katten kan gå ut eller in som den vill.

• Issi

Om det är ett ok område för katten att gå fritt så låt den göra det, det kommer att bli en MYCKET mer harmonisk familjemedlem, tro mig! Alla katter mår bättre av att få gå ut varje dag. Den kommer att hitta hem, bara ni håller den inne några dagar efter flytten innan ni släpper den. Om det är mkt trafik osv så att ni inte vill släppa den lös så kan ni ju näta in som någon annan skrev, alternativt ha en extra nätdörr till altandörren

Lycka till!  

• Mariohn
    Issi skrev 2012-02-06 13:17:50 följande:
    Om det är ett ok område för katten att gå fritt så låt den göra det, det kommer att bli en MYCKET mer harmonisk familjemedlem, tro mig! Alla katter mår bättre av att få gå ut varje dag. Den kommer att hitta hem, bara ni håller den inne några dagar efter flytten innan ni släpper den. Om det är mkt trafik osv så att ni inte vill släppa den lös så kan ni ju näta in som någon annan skrev, alternativt ha en extra nätdörr till altandörren

Lycka till!  
    Så talar en människa som skiter fullständigt i andra. Jag vill inte ha andras jävla husdjur i mitt hem.
  • Issi
    Mariohn skrev 2012-02-06 13:21:04 följande:
    Så talar en människa som skiter fullständigt i andra. Jag vill inte ha andras jävla husdjur i mitt hem.
    Det är nog inte så troligt att katten går in i någon annans hem, om den inte vantrivs hemma vill säga : ) Sedan är det ju inte optimalt att ha utekatt i tätbebyggt område, varken för katten eller för någon annan. Men som sagt, är det ett ok område med lite grönområden etc så mår ju katten bra på att få vara ute... Men så kan man ju näta in uteplatsen med och låta den vara ute fast på en begränsad yta, det är ju bättre än att bara vara inne....
Svar på tråden Hur gör folk med uteplats som har katt? Är allas katter,utekatter?