Inlägg från: Fanny b |Visa alla inlägg
  • Fanny b

Hur gör folk med uteplats som har katt? Är allas katter,utekatter?

Ravenna skrev 2012-02-09 09:53:42 följande:
    Hur svårt är det att sätta lock på sin sandlåda?!? Det finns plastlock att köpa för någon hundralapp. Då blir den fräschare på alla sätt och vis. Dock ska man ju självfallet kastrera utekatter!

Jag håller inte alls med dig om att det är lättast & latast att släppa ut katten, och trevligast att behandla katten som en hund i koppel, samtidigt som man förvandlar huset till en bunker med nät och stängsel för vart och vartannat fönster.

Tycker man att det är otrevligt med frigående katter så ska man inte bosätta sig där det finns grannar. Utekatter är ett naturligt och trevligt inslag i gröna områden, som man får räkna med om man bosätter sig där.
    Varför ska personer som inte ha katt behöva anpassa sitt hem efter andras katter? Själv har jag inget emot katter men vill inte ha på min tomt. Min mamma är allergisk mot katter och skulle det ha kommit in en katt i mitt föräldra hem kunde hon fått svårt att andas. Jag tycker att om man har egen tomt ska man kunna ha altandörren öppen på sommaren när man är hemma.

Kattätare som  släpper ut sina katter i bebyggda områden får också räkna med att deras katter blir jagade av hundar som kan finnas på altaner/tomter eller att personer som inte gillar katter behandlar dem illa.  
Svar på tråden Hur gör folk med uteplats som har katt? Är allas katter,utekatter?