• AA2012

Declawing hos katt?

Tråkigt att katten tar sönder er inredning. Kan vara att katten är understimulerad, så som jag förstår det är det en innekatt och då kan katten inte klösa naturligt på träd och annat ute.

Kan inte så mycket om det där med klorna men begriper så pass mycket att man verkligen INTE ska operera bort klorna på katten, klorna är en del av katten, du kan för sjutton inte stympa din katt på det viset, det är din bebis skriver du, sen får experter säga vad dom vill. Hur kan du ens tänka tanken? 

Om ni inte står ut o om katten inte slutar, vilket den inte verkar göra så får ni antingen hitta ett nytt hem till katten, helst så katten blir utekatt eller så får ni avliva den, ja det låter hemskt, men man kan inte ha en katt som förstör inredning för tusentals kronor resten av kattens liv hur mycket man älskar den.

Du kan testa att aktivera katten, kanske kan hjälpa. Klösbrädan o klösträdet använder katten det eller står det bara där oanvänt? Katten kanske inte förstår hur h*n ska använda de grejorna?

Antar att du kontaktat experter på kattens beteende om du inte gjort det, gör det och har du gjort det så gör det igen. Du kan söka på nätet det finns en hel del katt experter. Kontakta flera stycken och se vad de säger, har du tur finns det nåt att göra så katten kan bo kvar hemma.

Önskar dej lycka till och hoppas innerligt det löser sej, vet hur mycket man tycker om och ömmar för sina djur Hjärta   

• AA2012
    Anonym (Sarah) skrev 2012-02-06 07:28:14 följande:

Tack för ett trevligt svar! dock tror jag inte riktigt på det där med dofterna, soffan borde liksom lukta som oss vid det här laget... Men vi ska försöka mer. Fler klösträd kanske vore något! Vi har ett i vardagsrummet redan, där vi är mest, men fler ska inhandlas.

varför tror du inte på det? du ber om råd och tips för att din älskade katt ska sluta klösa.......när du får ett tips så avfärdar du det innan du ens testat det............varför avfärdar ett råd som kanske kan lösa ditt problem???????? testa det, avfärda sen om du vill.....så länge du inte har testat så vet du inte!!!!!!
  • AA2012
    Ståaldrigstill skrev 2012-02-06 07:35:13 följande:
    Ledsen om jag var otrevlig. Om du bett om tips på hur du skulle få katten att sluta hade du förtjänat seriösa svar. Någon som ber om tips på hur de ska lemlästa sitt djur gör mig bara förbannad!
Svar på tråden Declawing hos katt?