Nekad faderskapstest via familjerätten
Pratade idag med familjerätten som ringde upp mig då jag fått en dotter.
Historien ligger till såhär.
Jag och min dotters pappa planerade barn, jag blev gravid, vi separerade av olika anledningar som tex hans alkoholvanor tillsammans med panikångest och starka tabletter samt gäng medlemskap.
Jag kommer ifrån den röran och månaderna går och förra året i oktober började han flippa och säga att jag vart otrogen och att han inte tror att han är pappan. (Helt utan anledning anklagar han mig i samband som vi får reda på att han visst redan är pappa till en dotter som då föddes i augusti)
Men iallafall.. Han har tvivlat fram och tillbaka på sitt faderskap även om han vet sanningen att han är pappan, annars hade han inte vart så glad när jag berättade att jag låg på bb med en dotter osv.. han började höra av sig varje dag helt plötsligt och ville bli bästa kompis med mig.
Men då han har tvivlat från början anser jag och första personen jag pratade på familjerätten att faderskapstest ska göras först. Varför ens vilja träffa ett barn som kanske inte är hans liksom ;)
Nu idag pratade jag med en annan väldigt reserverad och otrevlig människa på familjerätten som nekar faderskapstest även om tveksamheter finns hos fadern. Hon sa då att vi får betala och göra det privat.
vad jag har hört och fått till mig innan är att finns det tveksamheter så ska man göra ett test annars är det bara att skriva på pappret.
varför får inte vi göra ett test med den anledningen?