• Anonym

Nekad faderskapstest via familjerätten

Prova att ring igen och be att få tala med en annan handläggare. Annars kan du ringa socialstyrelsen upplysningsvis, eftersom de är socialtjänstens tillsynsmyndighet, så får du svar på din fråga.

• Anonym

Trams att det kostar 7000kr! Man kan beställa egna tester över nätet för 2000kr, men det är förmodligen billigare att göra det direkt hos en vårdgivare. Om han vägrar att skriva på faderskapet så måste de fastställa faderskapet via en dom. Då krävs ett blodprov som bevis.

• Anonym

Men det finns ju inga tveksamheter. Det säger du ju själv. Att han använder barnet för att komma åt dig, genom att anklaga dig för att vara otrogen är ju något helt annat.

Varför vill du ha ett faderskapstest när du är säker på att han är pappan? Låt honom ta den striden med soc.

• Anonym
    MyFairytale skrev 2012-02-07 18:55:21 följande:
    Jag ringde igen och pratade med en annan men de är endast den första personen som har hand om det. En bekant ringde idag och pratade med henne och fick samma svar som mig. Enbart om det hade vart fler inblandade hade man gjort ett test men nu är det inte så då jag och fadern planerade barn och det bara är han som är löjlig och påstår att jag vart otrogen! Vill gärna få det bevisat! Ett test kostar 7000 sa hon på familjerätten och det får vi stå för själva!!! Idioti tycker jag när grann kommunerna har att alla som vill göra ett test får göra de inom tre månader!!
    Men inte kan kommunen bekosta faderskapstest åt alla par som skilts åt som ovänner. Det förstår man väl själv. Det föreligger inga tveksamheter och inget test behöver göras.
Svar på tråden Nekad faderskapstest via familjerätten