Alla har herpes
Känner mig så förtvivlad.
Hade sex & oralsex med en kille som har munherpes ibland för 3 V sen.
För 3 dagar sen började jag få lite rosa/röda utslag vid båda ljumskarna.
Gick idag till en gyn mottagning och tog prov på utslagen. Han som undersökte trodde ej det var H, men kunde ej ge ett rakt svar innan testsvaren kom. Jag berättade hur rädd jag är för herpes för att det är obotligt och han verkade inte tycka det var en stor grej utan att det är ngt 75 % av alla människor har. Så sa jag att jag bokat in en tid i veckan för blodprov för att se om jag är bärare av herpes virus. Men då fick jag höra:
-"Vill du verkligen testa dig och få reda på att du har det, ist för att ha det och inte veta om det? Det kan ju sitta vid munnen eller underlivet och du kan ej få reda på vart. Du får ta ett prov på färska utslag den dagen det poppar upp på riktigt." Han sa även: "Det går inte att undvika herpes genom livet."
Kändes som han själv hade herpes utifrån hans talan.
Vart så onöjd med hur han inte tog min oro på allvar. Jag vet att det inte är farligt, men inget jag vill leva med. Skulle känna att min självkänsla ang mitt sexliv skulle försvinna helt och skulle känna mig oerhört äcklig. Och vem vill ha så ont?
Ska jag bara anta att jag har Herpes och inte gå och ta ett blodprov. Blir jag bara mer orolig om det visar sig att jag har det utan att att ha haft riktiga symptom. Då kanske jag blir mer ledsen över det hela, men min psykolog tyckte jag skulle gå och få min oro bekräftad.
Snälla ni som har herpes, Berätta om era erfarenheter och hur ni ser på detta. Sen är det värt med blodprov? Eller bara att skrämma upp sig i onödan.