• mittenavapril

Inte lätt att få tag på en kattunge i Stockholm. ...

Jösses, så fort en annons om 12 v kattungar läggs ut på Blocket, Stockholm så är de bokade, detta även de som kostar över 500 kr. Hur kan detta vara möjligt?

Jag försöker få tag på en kattunge för att öka ut familjen, men det var inte lätt.
    Jag trodde det fanns ett överflöd på kattungar.....

Nån som har tips på hur man gör..... har redan kollat runt bland vänner men ingen tur (har lagt ut på Facebook)......

• Svar på tråden Inte lätt att få tag på en kattunge i Stockholm. ...
  • cajsasmamma

Min kompis la ut sina kattungar på Blocket och dom blev tingade direkt. Kan ni inte tänka er en liten tripp till en småstad för att hämta en kattunge?

• Majsan70

Katthemmen har väl ett överflöd av katter som behöver nya kärleksfulla hem skulle jag tro. Men betala för dem får man ju göra såklart. Å andra sidasn så får det ju gärna ta ett tag att hitta en ny familjemedlem.

• mittenavapril
    Majsan70 skrev 2012-02-06 21:12:05 följande:
    Katthemmen har väl ett överflöd av katter som behöver nya kärleksfulla hem skulle jag tro. Men betala för dem får man ju göra såklart. Å andra sidasn så får det ju gärna ta ett tag att hitta en ny familjemedlem.
    Jo katthem finns. De har ytterst sällan v 12 kattungar, sen så tar det ca 1000 kr för en katt och det har jag inte råd med.....
  • Majsan70
    mittenavapril skrev 2012-02-06 21:24:13 följande:
    Jo katthem finns. De har ytterst sällan v 12 kattungar, sen så tar det ca 1000 kr för en katt och det har jag inte råd med.....
    Spara lite då vill jag rekomendera. Får du katten för de pengarna är den både märkt och vaccinerad. Sen kanske du kan passa på att spara lite till kastreringen efter det. Vill man ha ett djur får man vara beredd att betala för att få ett friskt o väl omhändertaget djur. Det är de värda.
  • Issi

Håller med Majsan 70, spara lite pengar, en katt kan kosta mer än vad man tror! Under min lilla dams första år kostade veterinärbesöken 2-3000 kr (inkl märkning, kastrering, vacc). Det krävs inga stora grejer för att man ska behöva uppsöka veterinär och det kostar skjortan =( sedan är det försäkring (ett måste), kattsand som inte luktar skit och ordentlig bra mat som inte kostar 20 kr/kg på ica (dvs. köp kattmatt från djuraffären eller veterinären, det är det värt i längden då katten kan bli sjuk av billig mat). 

Så, skaffa en buffert och sedan en liten mjuk goding som förgyller vardagen : )

Lycka till=)! 

• mittenavapril
    Issi skrev 2012-02-06 21:33:37 följande:
    Håller med Majsan 70, spara lite pengar, en katt kan kosta mer än vad man tror! Under min lilla dams första år kostade veterinärbesöken 2-3000 kr (inkl märkning, kastrering, vacc). Det krävs inga stora grejer för att man ska behöva uppsöka veterinär och det kostar skjortan =( sedan är det försäkring (ett måste), kattsand som inte luktar skit och ordentlig bra mat som inte kostar 20 kr/kg på ica (dvs. köp kattmatt från djuraffären eller veterinären, det är det värt i längden då katten kan bli sjuk av billig mat). 

Så, skaffa en buffert och sedan en liten mjuk goding som förgyller vardagen : )

Lycka till=)! 
    Jodå, jag vet vad det kostar, jag har katt nu. Som har kattsand för 199 kr/10 kg, har njurmat 300 kr / 3 kg.

Nu var det inte någon kalkyl jag efterfrågade här utan fatum att kattungarna går som smör i solsken.
  • mittenavapril
    katze skrev 2012-02-06 21:35:25 följande:
    stockholms katthem
    www.katthemmet.nu/katter/aktuella-katter/
    Som jag skrev ovan är jag ute efter en liten kattunge, 12 v, det har inte katthemmet och de tar också mycket pengar för en katt som jag ovan också nämnde. Men tack för tipset.
  • ModestyB

Usch, det är ju väldigt, väldigt sorgligt. Katthemmen är överfulla, men kattungar på Blocket går som smör i solsken, det måste ju betyda något.

Svar på tråden Inte lätt att få tag på en kattunge i Stockholm. ...