• Twinpeak2012

Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet

Hej alla glada tvillingföräldrar! Om några timmar får jag hålla mina söner i min famn! Det blir ett planerat kejsarsnitt i vecka 37+6 då ettan ligger i säte. Har du fått/ska få tvillingar nu såhär i början av året? Vore kul att följas åt!

Väntar tvillingar i februari 2012
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-18 21:58
    Fyll gärna i födelselistan:

www.familjeliv.se/Forum-3-44/m63595585.html
  • Svar på tråden Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet
  • Santis

Aha det är här ni är nu!
    Kul att läsa om hur det går för andra tvillingföräldrar.
    Mina små är nu 3v
    Har tur min man är fortfarande hemma vilket är jätte skönt. Man blir ju lite stressad ibland
    och då är det skönt med extra händer.
    Stora killen är på dagis nu och småttingarna sover.
    Mmm underbart en stund för mig själv.

• Twinpeak2012

Vad kul att vi blir några stycken i tråden! Grattis till tvillingarna allihop! Det är lite fullt upp ibland nu... Försöker sova nån/några timmar på dan med en av pojkarna på bröstet, men sen vaknar jag och första tanken blir automatiskt: Hur lång tid är det till jag ska mata tvillingarna... Känner mig lite som en mjölkko eller en sån där mjölkmaskin som fanns i skolmatsalen när man var liten.

• Frugan79
    SULLIN skrev 2012-02-11 22:25:16 följande:
    Åh grattis grattis! I vilken v kom de?
    De kom i v 37+2. Idag har vi äntligen fått komma hem. Så skönt att få rå om sig själva i sitt eget hem. Om man nu bara hade fått lite tid över till att sova också... Dubbelammar så gott det går med såriga bröstvårtor. Tycker det är lite svårt att avgöra om de suger rätt eller ej. Ibland gör det så ont att jag är övertygad om att det är fel men tittar man på bröstvårtan efteråt ser den ut som den ska, inte sne eller deformerad... Håller med om att man känner sig lite som en mjölkko...eller möjligtvis en korsning mellan en mjölkko och Dolly Parton
  • CeciliaJL

Imorse strax efter åtta föddes våra två söner i vaginal förlossning efter igångsättning :) 3230 g och 2855 g och båda 50 cm långa :) nu väntar första natten vilket känns lite nervöst. De har båda börjat kräkas upp mycket fostervatten så vi får se hur natten blir.

• Twinpeak2012
    CeciliaJL skrev 2012-02-14 22:57:04 följande:
    Imorse strax efter åtta föddes våra två söner i vaginal förlossning efter igångsättning :) 3230 g och 2855 g och båda 50 cm långa :) nu väntar första natten vilket känns lite nervöst. De har båda börjat kräkas upp mycket fostervatten så vi får se hur natten blir.

Grattis! Ja dom första nätterna är lite läskiga. Vi fick rådet att lägga dom på deras högra sida, det är tydligen lättare att kräkas då.
  • Ettanochtvåan

Hej på er och grattis!!!
    Den 27 jan kom så pojkarna  Blev kvar på sös ca 5 dagar, allt gick bra förutom att jag blev tvungen att bli nedsövd någon timme efteråt då moderkakan inte ville komma. Så sambon blev själv några timmar medan jag låg på uppvak. Är så skönt att sambon kan vara hemma de här 20 dagarna, men oroar mig lite för hur det ska gå sen. Vi lär oss mer och mer saker varje dag, men som sagt....hur går det sedan? Får hjälp av mamma som kommer upp en vecka i mars och det känns bra. Det är som ni säger, man blir lätt sittande. Dubbelammar så gott det går, men ibland känns det som att man inte gör något annat.   

• mamatill3
    Ettanochtvåan skrev 2012-02-15 13:21:00 följande:
    Hej på er och grattis!!!
    Den 27 jan kom så pojkarna  Blev kvar på sös ca 5 dagar, allt gick bra förutom att jag blev tvungen att bli nedsövd någon timme efteråt då moderkakan inte ville komma. Så sambon blev själv några timmar medan jag låg på uppvak. Är så skönt att sambon kan vara hemma de här 20 dagarna, men oroar mig lite för hur det ska gå sen. Vi lär oss mer och mer saker varje dag, men som sagt....hur går det sedan? Får hjälp av mamma som kommer upp en vecka i mars och det känns bra. Det är som ni säger, man blir lätt sittande. Dubbelammar så gott det går, men ibland känns det som att man inte gör något annat.   
    Grattis jag fick också två killar på sös i januari. Vi förlängde tiden hemma tillsammans men man förlorar ju föräldradagar på det men vi har en tjej sen tidigare och det kändes som om det blir för mycket att lämna och hämta på förskolan och ammandet tar sin tid. Jag har ju erfarenhet av att bara ha ett spädbarn det är mycket då också nu är det dubbelt upp
  • jahl

Hej på er! 6 januari fick vi våra flickor i v 39+0 efter igångsättning som slutade i snitt då ettans hjärtljud gick ner under värkarna o inte ville återhämta sig! Har en 3,5 åring oxå som får gå 9 till 15 varje dag på förskolan ( tack o lov) min man är fortfarande hemma men bävar till den dag han ska börja jobba. Vi har sagt att han får vara hemma tills vi fått in mer rutiner på maten framförallt!
    När man är själv med dem känns det som man inte räcker till o det kan bli skrikfest! Ammar inte, utan ger ersättning vilket är både skönt och lite krångligt!
    Men det är fantastiskt att kroppen fixat två bebisar och att de är helt perfekta o växer som de ska! :)

• Twinpeak2012

Amningen fungerar bättre och bättre, snart kan jag våga mig på dubbelamning...

Min sambo kommer vara hemma tillsammans med mig till början av juni, det känns underbart!
    Det är våra första barn så det är skönt att vara två som tar hand om dom nu i början.  

• Plingan1980

Hej,

I måndags morse kom våra flickor Majken & Elsa med planerat snitt. De vägde 3.5 resp 3 kg. Vi kom hem i onsdags morse vilket var otroligt skönt. Flickorna är hittils väldigt lättsamma som sover & sover & endast piper till när de är hungriga :). Storasyster är väldigt betuttad i dem så hoppas det håller i sig :). Jag delammar & ger mestadels ersättning så jag & mannen delar på nätterna. Tanken är även att han ska vara hemma med oss till 1 augusti förutom juni månad då han kommer att jobba deltid. Storasyster kommer att gå 15 timmar på dagis under tiden vi är hemma båda två. Sen får vi se vart vi står! Hoppas detta rel "lugn" håller i sig. Hade förväntat mig totalt kaos så är glatt överraskad :). Ha det gott alla tvillingmammor!

Svar på tråden Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet