• Twinpeak2012

Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet

Hej alla glada tvillingföräldrar! Om några timmar får jag hålla mina söner i min famn! Det blir ett planerat kejsarsnitt i vecka 37+6 då ettan ligger i säte. Har du fått/ska få tvillingar nu såhär i början av året? Vore kul att följas åt!

Väntar tvillingar i februari 2012
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-18 21:58
    Fyll gärna i födelselistan:

www.familjeliv.se/Forum-3-44/m63595585.html
  • Svar på tråden Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet
  • Twinpeak2012

Sitter och matar mina busungar nu. Medan jag gjorde iordning maten så triggade dem varandra att skrika... Idag är dem 8 veckor. Nu när jag lärt mig att se skillnad på dem så tycker jag bara mer och mer om dom!

Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Plingan1980

Hallå,

Majken & Elsa blev 7 veckor igår. De sover tre längre pass under dagen/kvällen. Vi lägger dem för natten vid 20-20.30 & de somnar då direkt i sin säng.  De sover sen till ca 03-04 för att käka & sover sen vidare till 07.30.  Vi ger ersättning så de äter var fjärde timme, förutom under natten. 

• Twinpeak2012

Haha måste bara dela med mig av detta... fick ett improviserat namnhalsband av min sambo idag...
    Så kan det gå när man önskar sig ett smycke...  

Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • LforLove

Antar att vi precis får vara med här fick tvillingpojkar den 29 mars (36+4)!

• Plingan1980
    LforLove skrev 2012-04-16 09:50:36 följande:
    Antar att vi precis får vara med här fick tvillingpojkar den 29 mars (36+4)!
    Välkommen & grattis till pojkarna! Går allt bra för er? Själv fick jag en Majken & en Elsa den 13/2 (v37+6) Hjärta
  • jahl

Hej! Mina tjejer Greta och Ester är nu tre månader+ och nu sover de nätterna igenom!!!!!! Tjohooooo! Kl 19 till ca kl 6! Härliga tider!!! Veckor av nötande har gett resultat och de sover nu gott i sitt rum i varsin säng som vi satt ihop!

• N E L L I E
    Tiden går faktiskt väldigt fort. Nästa fredag är mina minstingar två månader gamla.
    De är 56 cm långa och väger 5 kg.

Deras rutiner ser ut såhär just nu: 
    08.00, Ersättning ca 160 ml
    12.00, Ersättning ca 160 ml
    16.00, Ersättning ca 160 ml
    20.00, Ersättning ca 160 ml (ger dem i sina sängar)
    22.00-23.00, Ersättning (lite mindre än vanligt)
    Sen vaknar de mellan kl 03.00 och 04.00 för att få ersättning ca 160 ml.

My ler väldigt mycket åt oss. Första leendet jag fick var den 28/3. I förra veckan log hon jättemycket mot sin mormor. I helgen log hon både mot sin pappa och sin morfar. Det är så härligt! I tisdags började My även jollra och ge gensvar!
    Teo har inte börjat med något av det ännu, men det kommer väl
    Man försöker att inte jämföra dem... 
    ♥ Mamma till tre underbara barn ♥
  • Plingan1980

Så härligt att få sova hela nätter! Längtar..

Majken & Elsa somnar för natten vid 20. Runt 01.30 vaknar Elsa & vill käka. Hon äter då 120 ml medan Majken får i sig max 60 ml. Tidigare åt de vid 03 men då gav vi dem en liten slurk ersättning vid ca 22 då vi själva gick & lade oss. Dock har vi slutat med det, så nu får de sista målet vid 20. Sen vaknar Elsa igen vid ca 05.30 & vill ha en liten slurk, somnar därefter om till 07.30. Det känns nästan som att Elsa mest vaknar vid 05.30 av gammal vana för särskilt hungrig är de inte vid den tiden. Hoppas på att de därför snart ska hoppa över detta mål. Majken är ganska ointresserad av att käka under natten men erbjuds mat då Elsa vaknar & vill äta. 

Under dagen äter de ca 160-200 ml & sover två längre (3h resp 2.5h) & ett kortare pass (ca 1h). Hur & vart sover era barn under dagen?Upplever att våra sover lite lättare & oroligare om de sover i sin säng under dagen. Därför sover de oftast i vagnen där de sover tungt & länge (oavsett om vi promenerar eller ej). Men det lustiga är att de sover väldigt gott i sängen när de läggs för natten! Ser dock gärna att de så småningom sover lika bra i sängen även under dagtid, så att man inte är lika "beroende" av vagnen. Men det löser sig nog så småningom. Viktigast är ju att de sover bra..

De är iaf nu 9 veckor & verkar väldigt nöjda med tillvaron Glad. Båda bjuder på mycket leenden & joller. Så otroligt mysigt! Hjärta. När det gäller personlighet så tycker jag de fortfarande är ganska lika i humöret, förutom att Elsa blir ruskigt arg när hon vaknar och vill ha mat fort fort! Vid vissa tillfällen, är hon inte ens hungrig utan verkar mest förbannad för att ha vaknat. Kanske hon har ärvt min morgonhumör Flört. Annars är de två väldigt lugna & nöjda bebisar!

Svar på tråden Tvillingar födda 2012 - Första kvartalet