Tjänar stora pengar på Tradera..
Jag har en lite annorlunda fråga...
Ja jag är arbetslös och ja, jag har a-kassa. Funderingen gäller min verksamhet på tradera. Har hittat min nisch där jag i princip är ensam säljare eller en av kanske 2-3 i hela landet. Började smått men har nu succesivt ökat och ligger nu på en nivå där jag tjänar mellan 16-22 tusen netto varje månad, dvs ordentligt mycket högre än min akassa. Jag har ingen annan form av bidrag så jag är ingen parasit.
Jag har löst det så att Traderakontot står på min svägerska och jag lånar även hennes bankkonto så det är inte kopplat till mig. Svägerskan är riktig överklass och tjänar väldigt bra så hon är inte avundsjuk på mig eller anser att det jag gör är något konstigt.
Kan ändå inte sluta fundera på det jag gör, det känns på något sätt att det är fel. Jag köper prylar varje månad för över 30 tusen, sedan säljer vidare så det är ju nästan i storlek med ett eget mindre företag. Nettovinsten kan jag leva på med råge.
MEN jag betalar ingen skatt på det här, vilket jag antagligen borde.. Ej heller har jag sagt något till arbetsförmedligen för detta är ju egentligen något jag gjorde redan på den tiden jag hade arbete, om än i mycket mindre skala. Det påverkar inte min arbetsförmåga nämvärt, om jag får ett jobb kommer jag fortsätta att sälja i denna omfattningen då det är enkla pengar som bara trillar in.