• Äldre 8 Feb 13:39
    2953 visningar
    4 svar
    4
    2953

    Min dotter retar i skolan

    Fick igår höra av dotterns lärare att hon och en annan tjej retar en tredje tjej. Det var såklart inte alls roligt att höra.
    Dottern och hennes kompis (6-7 år gamla) är två väldigt viljestarka personer. Jag tycker inte alls om att dom leker då dom påverkar varandra negativt med bus, och varje gång dom lekt på fritiden är vår dotter helt speedad och otrevlig. Sån är hon inte när hon leker med andra barn. På skolan har dom sedan en tid tillbaka särat på dom i grupparbeten och placering i skolsalen, dom går på olika fritidsgrupper mm. Jättebra enligt mig.
    Skolan är suverän med att arbeta förebyggande mot mobbning så där är jag inte orolig. Det jag vill ha hjälp med är hur vi som föräldrar ska göra för att inte detta händer igen? Även om skolan hanterar det och tror det kommer ordna sig utan större problem så tar jag mycket allvarligt på det och får både magont och blir gråtfärdig.
    Är tacksam för stöd och hjälp utan påhopp och uppläxning om mitt dåliga föräldraskap.


    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Svar på tråden Min dotter retar i skolan
  • Äldre 8 Feb 14:11
    #2

    Tack snälla du!
    Jag pratade med henne lite igår, försökte få henne själv att berätta. Självklart skyller hon på sin kompis mycket, men hon var ändå duktig som berättade t ex vad dom hade sagt just igår. Hon är inte den som orkar sitta och lyssna och prata för länge, så efter en stund sa jag att vi kommer prata mer om detta.


    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Äldre 8 Feb 14:19
    #4

    Bra förslag om att försöka hjälpa till med problemlösningar, toppen! Det ska jag tänka på. Jag försöker att inte vara någon inte-sägare, utan vill som du skriver försöka förmedla varför man måste göra på ett annat sätt, oavsett vad det gäller. 


    //Kalla fötter, varmt hjärta.
Svar på tråden Min dotter retar i skolan